Isnin, 13 Februari 2017

Pesan Ibu Buat Ibu

Bismillahirrahmanirrahim..


Pesan ibuku,


Biar kau yang jaga masa, 


bukan masa yang kejar kau.




Bangun awal pagi sebelum Subuh, mandi siap- siap. Mengaji, berzikir, solat sunat. Tabik dengan ibu dan bapa yang konsisten akan bangun seawal 4 pagi setiap hari. Never failed!


Lepas Subuh, kau terus pegi dapur buat sarapan untuk famili mu. Jangan lupa buka semua tingkap dan pintu, biar cahaya matahari masuk di segenap ruang rumahmu sebagaimana kau mau rezeki masuk melimpah untuk keluargamu.


Prioriti, anak dan rumah perlu di urus dulu. Baru boleh kau rileks. Boleh la buat kerja bisnes yang lain.



Kena pandai buat kerja multitasking. Sambil- sambil masak, sambil- sambil masukkan baju dalam mesin basuh, buang sampah. Sambil- sambil nyusukan anak, update task tsunami atau blog. Otak mesti berputar seiring mulut mu yang macam radio tu. Haha.


Membebel sedikit tidak apa, sekadar mahu mendisiplinkan anak- anak dan suami. Bekerjasama dan tolong menolong antara satu sama lain. Kita bukan robot, mau buat segala benda. Nanti akhirnya kau yang rapuh.


Rancanglah seawalnya, iklan dalam fb, insta, blog dan sharing aktiviti famili. Sudah namanya bisnes online, update melalui media sosial kan.


Alah bisa tegal biasa, awal- awal memang susah, tapi nanti lama- lama sudah jadi kebiasaan. Rutin menjadi tabiat.


Jangan lupa zikir dan doa sepanjang masa. Mohon supaya dipermudahkan segala urusan kita.


Aamiin.


Salam sayang,

ibum3m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...