Jumaat, 4 Julai 2014

Cara Solat Terawih Secara Bersendirian

Alhamdulillah nda rasa yang sudah 5 hari kita berpuasa. Syukur kita dipertemukan dengan Ramadhan tahun ni..

Kebiasaannya, masa bujang- bujang dulu, best betul pegi tarawih jalan kaki beramai- ramai dengan adik beradik yang lain. Tapi sekarang sudah berubah, dengan ada anak ni, mo dikatakan sejak kahwin, nda pernah sudah pegi solat tarawih di masjid. Ya la kan, pergerakan kita agak terbatas dengan kehadiran si comel.

Tapi apapun, dengan kesibukan kita sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak- anak, ibum2m selalu berpesan kepada diri ini, walau sebagaimana penat pun, mesti jugak buat solat terawih.

Solat terawih ni memang sangat- sangat istimewa daripada solat lain sebab ianya hanya datang sekali setiap tahun. Banyak fadhilat dan kelebihannya. Seperti tahun- tahun suda, ibum2m memang solat terawih secara bersendirian ja di umah. 

Perkongsian hari ni ialah cara solat sunat terawih secara bersendirian. Alhamdulillah ni pun terjumpa dalam FB, ada hamba Allah yang share, jadi ibum2m kongsikan di sini ya..


Haa, lepas ni boleh la solat terawih 8 rakaat sendirikan? Mudahan setiap amalan kita akan diterima olehNya dan semoga kita istiqamah sentiasa dalam menyebarkan kebaikan..

Semoga bermanfaat!

Sayang semua,
Ibum2m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...