Ahad, 19 April 2015

Part 1 : Pertemuan Ukhwah Ladang Alam Warisan

Bismillahirrahmanirrahim..

Maisha sejak berumur 2 tahun memang sangat minat dengan cerita- cerita Princess. Bermula dengan minatnya tu, kami pun menyokong la dengan membeli beberapa CD Barbie untuknya. Bukan dia saja yang suka, kami pun sama jugak..hehe
Kesan daripada beli CD- CD barbie tu, memang ibu, ayah dan Mak Tok (ibu mertua) tidak berkesempatan la tengok rancangan feveret kami.

Sepanjang masa kalau dia bangun, memang asyik tengok CD barbie ja. Sampailah setiap bait2 dialog pun Maisha sudah hafal.
Alhamdulillah, kesan daripada tu, Maisha memang sangat lancar bertutur dalam bahasa Inggeris. Pronounciation memang jangan cakaplah, memang American sangat. 

Dan paling mengejutkan, dia memang tau guna ayat yang sesuai dengan setiap keadaan. Misalnya, ada satu hari tu, mak Toknya sakit kaki dan sambil urut2 kaki dan tahan sakit tu, dia datang  tanya "Mak Tok, are you okay?".Terkedu kami semua..
Sampailah satu hari, selepas ja dia tengok crita Barbie and Her Sisters in A Pony Tale, terus dia cakap sama ibu..
Maisha : Ibu nak naik horse..
Ibu : Ya boleh..
Maisha : Nak naik horse pink, ibu..
Ibu : Manada horse pink, tu dalam cerita Barbie jak la..
(dalam hati, anak aku ni mau naik horse ka, unicorn? :-P)
Sejak dari hari tu, setiap hari dia minta dengan ibu, nak naik horse. Sampaikan pernah kami pegi menghadiri majlis perkahwinan di Taman Equestrian, Putrajaya, dari jauh dia tengok horse, terus merengek minta di bawa pegi ke horse tu.



Alhamdulillah, selang beberapa hari, group Naila ingin mengadakan family day di Ladang Alam Warisan, Negeri Sembilan dan aktiviti utama adalah berkuda! Tengok saja perkataan "KUDA" terus teringat Maisha..
 
Haa, tanpa berfikir panjang, terus bagitau incik asben, kita mesti jugak join family day ni. Satu, Maisha boleh berkuda, Kedua, Ayah boleh belajar memanah dan ketiga, ibu boleh la meronggeng bersama kelab ibu- ibu Naila yang sememangnya setiap saat hanya berjumpa di alam maya sahaja.
 
Matlamat penting, Maisha mesti naik kuda! Supaya ibu tak jenuh nak menjawab setiap hari akan permintaannya yang satu ini..hehehe
Tapi, di sebalik memenuhi permintaan Maisha, ibum2m juga punyai hasrat untuk bertemu dengan rakan- rakan yang banyak memberi dorongan, semangat dan galakan dalam bisnes ini. Terkilan sangat di hati, semenjak mendaftar sebagai pelajar Master di UKM, memang ibum2m tidak dapat lagi rentak untuk membahagikan masa di antara kerja, rumahtangga, bisnes dan belajar.
 
Terkadang terasa sangat 'down' dan rasa rendah diri sangat sebab tidak dapat memberi komitmen yang sepenuhnya terhadap perjuangan bisnes ini. Sampai satu saat, terasa malu sehinggakan mau minta keluarkanlah diriku dari group whatsapp mereka. 
 
Akan tetapi, ku lawan jugak kerana setiap perjuangan yang di mulakan harus ada penamatnya. Penamatnya tu hanya diri sendiri yang tentukan, samaada ingin menamatkannya dengan BERGAYA atau sia- sia. Bangkitlah diri ini supaya lebih beristiqamah dalam mengejar impian.  Syukur padaNYa kerana dipertemukan dengan orang- orang yang sentiasa memberi dorongan, semangat dan galakan yang tidak berbelah bahagi kepada diri ini..ALHAMDULILLAH !

Kini, menghitung harilah kami untuk ke Ladang Alam Warisan sampai terbawa dalam mimpi, ibum2m tengah naik kuda dengan incik asben..huhu..

Layan lagu Maisha, "You're The One" dulu la..;-)



Nantikan Part 2: Pertemuan Ukhwah Ladang Alam Warisan di sini..

Salam sayang,
ibum2m

1 ulasan:

Eizil berkata...

budak-budak ni memang kalau diasuh dari kecil, mudah untuk belajar banyak bahasa, bukan setakat english sahaja.

semoga dipermudahkan semua urusan untuk bahagikan masa antara kerja, bisnes, belajar dan rumah tangga.

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...