Rabu, 3 Disember 2014

Aku Yang Sekarang, Bukanlah Yang Dulu

Aku yang dulu, sememangnya lain dari sekarang..huaa macam lagu Tegar tapi cuma versinya yang agak terbalik bukan?

Assalamualaikum semua, salam pagi yang begitu indah..lama tidak mencoret di blog ini, sunyi rasanya..



Sebenarnya sudah 3 bulan lebih menjalani hidup sebagai seorang isteri, Ibu, pensyarah dan kembali sebagai seorang pelajar. Rasanya ramai jugak Ibu- Ibu yang kembali belajar setelah berkahwin bukan? Tapi ibum2m hanya ingin berkongsi pengalaman sahaja di coretan ini..

Pengorbanan ini sememangnya bukan jalan mudah. Tiada jalan mudah untuk lebih berjaya sebenarnya. Akan tetapi, pengakhirannya Insya Allah berbaloi jika niat kita ikhlas buat orang- orang tersayang.

Percaya pada diri, ikhtiar semampu mungkin dan letakkan kebergantungan sepenuhnya pada Allah, Insya Allah Dia sentiasa mendengar dan membantu kita. 

Aku Ibu yang kuat! Aku boleh melakukannya! Aku ingin berjaya!

Alhamdulillah, sedar tidak sedar, Mikail sudah berjaya ibum2m eksklusif kan penyusuan sehingga 1tahun 3bulan. Ada lebih kurang 11 bulan saja lagi untuk ke 2 tahun kelahirannya..

Sesungguhnya perjuangan kita memang tidak pernah terhenti! Dan ketahuilah, di saat kita memerlukan kekuatan, Dia sentiasa di sisi..Insya Allah..

Ikhlas dari hati, 
Ibum2m

Rabu, 29 Oktober 2014

My Little Butterfly Fairies

My Lil Butterfly Fairy Princess

Maisha memang suka sangat Princess, biasalah anak perempuan, girly sangat..

Kebetulan, pegi DIY, ingat mo beli storage box tapi terjumpa pulak wings ni. Terus teringat dekat Maisha yang memang suka tengok movie Barbie princess terutamanya Mariposa dan Thumbelina. Siap bole hafal dialog tu..


Punya excited dia, setiap hari suruh Ibu pakaikan wings. Pastu menarilah satu rumah, ajak Ibu skali.."Ibu, let's dance!". Tidak payah ke gim, di rumah pun boleh exercise..thanks to My Maisha! Lol..


' Everything is possible if you truly BELIEVE YOU CAN DO IT'

Lots of Love,
Ibum2m

Sabtu, 25 Oktober 2014

Testimoni ESP: Atasi Kulit Bermasalah

Salam ceria..

Hari ni mo berkongsi satu testimoni superb mengenai ESP Shaklee. 


Lihatlah perbezaannya..Nah, apa tunggu lagi..

Kulit yang dulunya kusam, menjadi cerah dan halus berseri. Parut jerawat hilang dan ternyata kulit lebih anjal dan gebu.

Inilah penangan ESP Shaklee. Memang terbaik! Hanya RM150 sahaja..

Mari order sekarang dan rasai perbezaannya..


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c911241d00294e8bb714eee2e83fa475

Hubungi ibum2m di talian 013-6341955 untuk konsultasi PERCUMA sekarang!

'Be Positive, Be Beautiful'

Tips Penjagaan Badan Ibu Semasa Berpantang Secara Tradisional

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu..

Hari ini ibum2m ingin berkongsi tips bagaimana menjaga badan ibu semasa tempoh berpantang. Penjagaan kesihatan khususnya penjagaan badan amatlah penting bagi si ibu selepas melahirkan anak. 

Ibu sihat, anak ceria


Kenapa perlu kita menjaga kesihatan badan selepas melahirkan? Ini kerana badan ibu telah mengalami satu perubahan yang besar bermula dari peringkat kehamilan sehinggalah di saat kita melahirkan anak.

Ketika melahirkan, proses meneran itu sahaja sudah memakan  masa berjam- jam dan tenaga yang lebih banyak menyebabkan tubuh si ibu letih dan lesu. Berapa banyak darah yang keluar, banyak jugaklah urat- urat yang putus semasa proses kelahiran. 

Pengalaman semasa melahirkan Maisha, ibum2m menahan sakit bermula dari pukul12 tengah malam sehinggalah pukul 12.27 tengahari, barulah Maisha dilahirkan. Bayangkan lebih kurang 12 jam menahan sakit untuk anak yang pertama. Kebiasaannya, anak pertama memerlukan 10 hingga 12 jam untuk proses kelahiran sebab orang tua- tua kata, dia baru hendak mencari dan membuka jalan. Alhamdulillah untuk anak kedua, Mikail, sakit tu berkurangan iaitu selama 6 jam sebelum Mikail dilahirkan tepat pukul 11.15 pagi.

Besarnya pengorbanan ibu kita bukan? Justeru, disebabkan keletihan, kelesuan dan segala jerit perih yang teramat inilah yang menyebabkan kita kehilangan seri wajah dan juga kekuatan fizikal kita.

Jom lihat apakah tips yang diperlukan oleh si ibu untuk mengembalikan kesegaran dan kekuatan semasa dalam tempoh berpantang.

1. Amalkan pengambilan sumber protein, kalsium dan serat untuk proses pemulihan badan yang cepat.

Sesungguhnya air sangat penting khususnya bagi ibu- ibu yang mahu menyusu badan. Kebiasaannya, alasan yang susu tidak cukup adalah dek kerana pengambilan air yang kurang oleh si ibu. Penting untuk kita mendapatkan air yang secukupnya untuk menggantikan air yang keluar melalui darah nifas dan penyusuan. Air ni penting jugak untuk mengelakkan sembelit semasa berpantang. Ada juga orang tua- tua kata, jangan minum banyak air, nanti perut akan jadi 'kembang'. Pelbagai alasan diberikan tapi kita mesti elakkan daripada dehidrasi tubuh. Sebenarnya, tiada kajian saintifik yang mengatakan minum air banyak akan buatkan rahim kita lebih kembang.

3. Meminum air rebusan serai, halia dan kulit kayu manis.
Sediakan air rebusan serai yang dititik, halia, kulit kayu manis dan lada hitam. Minum air rebusan ini setiap pagi, para ibu akan merasa badan kembali ringan dan tambah bertenaga.

4. Ikan Haruan
Makan ikan yang segar dan yang tidak gatal seperti ikan haruan dan ikan sardin (bukan daripada tin). Ikan haruan dipercayai dapat memulihkan luka luaran dan dalaman dengan lebih cepat. Elakkan juga makan ikan yang berbisa dan tajam seperti ikan cencaru, ikan tongkol, kembung, bawal hitam, terubuk dan ikan parang. Kesannya boleh menyebabkan kegatalan, alergi dan bisa atau bentan pada pintu rahim.

5. Kunyit
Air kunyit boleh diminum pada setiap hari kerana dapat mengecutkan pintu rahim dam memcuci darah ibu selepas bersalin. Ada juga yang memakan kunyit bersama nasi panas selama tempoh berpantang untuk mengembalikan kecergasan tubuh dan menyembuhkan luka dalaman.

6. Sayuran penambah susu seperti lobak putih dan sayuran hijau
Tiada makanan khusus bagi meningkatkan penghasilan susu. Tetapi ibu boleh mencuba pelbagai jenis makanan yang dipercayai mampu meningkatkan penghasilan susu di SINI. Bagi memastikan pengeluaran susu yang berterusan, bekalan air yang diminum mestilah mencukupi, diet yang betul dan berkhasiat serta rehat yang sempurna adalah kunci utama penyusuan susu ibu  untuk berjaya.

Untuk info lanjut berkaitan nutrisi yang diperlukan oleh ibu menyusu ada di SINI.

Apapun amalan yang diberikan, mahupun secara tradisional atau moden, cubalah disiplinkan diri untuk mematuhi peraturan dan pantang larang semasa berpantang. Ini adalah untuk kebaikan diri sendiri. Kelak, kita takut nanti si ibu akan berdepan dengan kesan negatif yang berpanjangan. 

Jadi, disiplinkan diri untuk tempoh 44 hari ini dan jangan lupa pakai stokin ya! :-)

Semoga bermanfaat.

Sayang Semua,
ibum2m

Sumber : Pa&Ma

Jumaat, 24 Oktober 2014

ESP Bantu Atasi Masalah Susu Badan Kurang

Assalamualaikum..salam Jumaat yang barakah..

Khusus buat para ibu yang menyusu, sekiranya anda tercari- cari produk untuk menambahkan susu badan, ESP adalah jawapannya.



Ibum2m bercerita bukan kerana semata- mata sebagai seorang pengedar tapi disebabkan BERKESANnya ESP ini yang banyak membantu ibum2m menyelesaikan masalah susu badan kurang. 

Pengalaman hampir 2 tahun tidak pernah putus bekalan ESP, ianya sememangnya menjadi amalan ibum2m pada setiap pagi dan setiap malam. Sampai tika ini, Mikail sudah menginjak setahun 2 bulan, rasa bersyukur sangat sebab ESP banyak membantu dalam perjuangan penyusuan terdahulu, Maisha dan sekarang Mikail pula. Alhamdulillah Maisha dulu, ibum2m berjaya menyusukan sepenuhnya selama setahun 3 bulan dan diteruskan sehinggalah usia kandungan anak kedua, Mikail mencecah 38 minggu.

Di antara kesan yang paling ketara, sehingga di kala ini, setiap kali direct feeding Mikail, masa itu juga lah sebelah payudara akan terasa basah. Hanya ibu yang menyusu sahaja yang dapat merasai nikmat kegembiraan dan kepuasan ini walaupun anak sudah berusia SATU TAHUN! Syukur kepadaMu Ya Allah..

Selain itu, dengan mengamalkan ESP ni, perut tidaklah terasa lapar sangat di antara waktu penyusuan dan mengepam. Pengambilan makanan harian dapatlah dikawal walaupun diakui sememangnya mengalahkan nafsu makan "Dinosour", tapi Alhamdulillah ibum2m masih dapat kekalkan  berat badan sebelum kahwin iaitu 43kg. 

Perubahan yang ketara juga adalah dari segi kesihatan kulit. Kulit ibum2m sememangnya tergolong di antara kulit sensitif dan berminyak. Masalah wajah yang ditumbuhi oleh jerawat halus atau lebih dikenali sebagai jerawat pasir memang banyak di kawasan dahi. Jerawat ni memang tidak pernah lekang dari kawasan tersebut sehinggalah selepas melahirkan Mikail, Alhamdulillah jerawat pasir ni beransur hilang selepas mengamalkan ESP selama setahun. Bahkan, kulit tidak lagi terasa sensitif, kulit wajah dan badan lebih cerah dan parut jerawat semakin pudar. 

Bagi semua ibu menyusu di luar sana, ESP adalah di antara PILIHAN TERBAIK bagi memenuhi impian penyusuan selama DUA TAHUN buat si kecil anda. Walaupun polisi penyusuan EKSKLUSIF hanya disarankan selama 6 bulan pertama tapi ibum2m yakin yang setiap ibu MAMPU meneruskannya untuk tempoh DUA TAHUN sepenuhnya. 

Berkat usaha, doa dan dorongan dari semua, insya Allah segalanya PASTI BOLEH!
Jom rasai keberkesanan ESP sekarang! Hanya RM150 sahaja untuk penggunaan selama 2 bulan.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c911241d00294e8bb714eee2e83fa475

Sesungguhnya kita berikhtiar, dengan izinNya jua segalanya berhasil!

"BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING"

Semoga bermanfaat!




5 Sebab Kenapa Ibum2m Suka ESP?

Salam ceria dari ibum2m. Hari ni mo berkongsi mengenai Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee yang meletop2 tu.


Di sini ibum2m senaraikan 5 sebab kenapa ibum2m sangat suka ESP ni. Rutin seharian memang tidak pernah lepas dari minum ESP sejak tahun 2011. Jom tengok, mana tau, para ibu yang lain pun turut menyukainya atas alasan yang sama..:-)

  
1. Susu Bertambah Meriah
Inilah sebab paling utama kenapa ibum2m tidak putus dan tidak culas untuk minum ESP setiap hari. Alhamdulillah, walaupun Mikail sudah berusia  1 tahun 2 bulan, tapi bekalan susu tetap mencukupi. Realitinya, sekarang, setiap hari memang akan bekalkan susu 'fresh' ibarat 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang' buat Mikail tapi tetap ianya CUKUP! Apa yang penting, minda kena POSITIF dan sentiasa GEMBIRA supaya hormon serotonin dibebaskan bagi meningkatkan penghasilan susu.

Info lanjut mengenai masalah susu badan kurang dan tips untuk menambahkan susu badan di sini. 
2. Mikail Cepat Kenyang
Susu yang terhasil pada awal waktu ialah foremilk dan yang di akhir penyusuan ialah hindmilk. Alhamdulillah, hindmilk ni sentiasa bertambah dan membuatkan keseluruhan susu bertambah pekat dan berlemak. Ni lah sebab kenapa Mikail cepat kenyang jika menyusu direct. 
3. Mikail Bertambah Bambam
Hindmilk bersamaan dengan lemak! Jadi, susu yang terhasil dengan bonus hindmilk yang banyak menyebabkan Mikail lagi bambam dan lagi gebuss! Ai loikeee...ibu sangat suka!
4. Parut Jerawat Pudar dan Hilang
Wah, parut jerawat semakin pudar dan nda payah pakai foundation or BB cream segala..huhu. Tepek bedak ja sudah cukup. Ada jugak segelintir para ibu yang mengesahkan parut 'stretchmark' mereka hilang selepas konsisten minum ESP untuk 3 bulan berturut- turut. Wah, ini memang TERBAIK!
5. Kulitku Bertambah Cerah
Bukan sahaja kulit ibum2m bertambah cerah, tapi kulit Mikail pun bertambah- tambah cerah macam anak Cina. Alhamdulillah, anak sihat ibu ceria sesangat!

Klik untuk info lanjut mengenai ESP yang sangat meletops ni..

Satu canister hanya RM150 sahaja, biasanya cukup untuk penggunaan 1 1/2 hingga 2 bulan.


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c911241d00294e8bb714eee2e83fa475

Jangan lepaskan peluang PROMOSI OKTOBER ESP, Beli 6 PERCUMA lagi 1 canister.. Mari pakat- pakat dengan member sekarang!!!

Hubungi ibum2m ya, 013-6341955 :-)

'BE POSITIVE, I LOVE BF'

Lot of Love,
ibum2m

Khamis, 23 Oktober 2014

Petua Mudah Lawas Setiap Pagi

Assalamualaikum..

Hari ni ibum2m bercuti selama 2 hari sempena Deepavali..forced leave katakan. UKM pulak cuti pertengahan semester untuk seminggu ni, Alhamdulillah. Bolehlah ada lebih masa bersama m2m.


Ibum2m mau berkongsi satu petua oleh ibu sendiri. Petuanya, mudah saja. Setiap kali bangun pagi sebelum sarapan, minum segelas air putih atau air masak beserta selawat 3 kali ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Petua ini memang ibum2m amalkan sejak dari remaja lagi.

Petua ni bukan sahaja untuk memudahkan pelawasan pada hari tersebut malah boleh dijadikan petua awet muda juga. Alhamdulillah setakat ni, ianya memang membantu dari segi melancarkan 'pembuangan' dan 'pembersihan' sistem penghadaman ibum2m setiap pagi.

Terasa badan ringan dan lebih segar selepas mengamalkannya. Alhamdulillah..

Jom baca kelebihan lain minum air masak di sini..

Semoga bermanfaat!

Rabu, 22 Oktober 2014

IbuM2M Bertemu Heliza Helmi


Assalamualaikum dan salam ceria..
Selamat bercuti semua..Plan apa hari ni? Mesti ada yang plan bawa anak jalan- jalan, plan kemas rumah ka, plan berehat di rumah sambil mencuba resepi baru ka.. Apapun plan ibu- ibu sekalian, ibum2m harap semoga urusan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan olehNya. Aamiin..

Happy Diwali buat rakan- rakan India yang meraikannya. Plan ibum2m hari ni, kemas rumah, dan mau sapu dan mop lantai dengan Basic H Shaklee. Mentang- mentanglah sudah seminggu tidak mop lantai, bukan main semut- semutan 'berkawad kaki' sambil ber'cheerleading' lagi ya. Geram jugak tengok tapi sebab memandangkan berkejar masa, tiadalah dayaku untuk mengemas rumah. Alhamdulillah dengan Basic H ni, bolehlah bertahan 3 sampai 4 hari untuk semut tu datang..huhu

Plan di waktu petang, memang mau bertandang ke rumah ofismate di Kajang, Puan Ainul Malik. Usai bertemu, teruslah bawa m2m ke Jusco Cheras Selatan sebab sudah janji untuk belikan 'playdoh' untuk Maisha. Sorilah Maisha, ibu tak sempat sudah buatkan 'playdoh' homemade kita macam sebelum ni.

Time makan di Orchid Bistro, excited nih sebab ternampak kelibat seorang gadis kecil molek berjubah hitam, bertudung litup. Dalam hati, eish macam kenal ja ni, pastu perasan yang kelibat tu memang adik Heliza Helmi. Ibum2m memang minat betul dengan lagu Jom Zikir Lailahaillallah, nih memang lagu favourite ibu bersama Maisha dan Mikail.

Dengan tanpa segan, minta lah izin untuk amik gambar, kesian Heliza, terganggu kejap makan malamnya. Dan inilah hasilnya..



Thanks ya adik Heliza, ramah comel kenit dan ayu gitew..Ibum2m senyum sampai tak nampak telinga..hehe



Maisha pun hairan ibunya ter'over' excited. Alhamdulillah sejuk mata memandang. Semoga kita semua tergolong dalam golongan yang diredhai olehNya.. Aamiin..:-)

Jom dengar lagu Heliza ni, boleh lah jadi lagu favourite para ibu dan anak- anak kita lepas ni..insya Allah..

Jom Zikir by Heliza Helmi

Semoga bermanfaat! 


Ahad, 28 September 2014

Tips Penyusuan : Petua Atasi Puting Luka

Hari ni ibum2m mau kongsi petua untuk mengatasi puting luka. Yalah, bagi ibu- ibu yang menyusukan anak ni, memang ekcited jugak mo tengok bayi kita tumbuh gigi kan? Tapi ibum2m sangat gerun tengok gigi dorang ni..huhu


Mikail tayang gigi :-)


gerun ibum2m tengok giginya tu..huhu

Maisha dulu, seminggu lagi harijadi 1 tahun, baru dia tumbuh gigi. Maisha tumbuh gigi yang bawah dulu. Berlainan pulak dengan Mikail. Alhamdulillah, Mikail setahun 10 hari baru tumbuh gigi atas dulu. Orang kata gigi arnab! :-)..

Ayokk petuanya.. senang dan mudah sahaja. Ibu hanya perlu picit puting sehingga keluar sikit air susu, pastu sapu sahaja pada bahagian puting yang luka.


Susu ibu ni memang sangat UNIK sebab ianya mengandungi sedikit vitamin E yang boleh membantu dalam proses penyembuhan. Namun, perlu di ingat ya para ibu, vitamin E yang ada dalam susu kita ni SEMULAJADI. Jadi, janganlah beli dan sapu vitamin E sintetik yang ada di pasaran sebab ianya boleh membahayakan bayi kerana ada bahan toksik dalamnya.

Jom baca artikel ini untuk maklumat selanjutnya. 

'BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING'

Semoga bermanfaat!

Magik OmegaGuard Khusus Buat Si Kuat Makan

Apa Magiknya OmegaGuard buat Si Kuat Makan?

Umum mengetahui yang OmegaGuard amat baik untuk perkembangan otak bukan? Tapi tidak tahu yang OmegaGuard juga perlu buat sesiapa yang ingin menurunkan berat badan. Simplenya, buat sesiapa yang ingin kurus dan slim seperti kerengga..;-)


Tapi ramai juga yang belum tahu bahawa OmegaGuard juga mempunyai kuasa magik bagi orang- orang yang mau kurus! Magiknya ialah OmegaGuard BOLEH membantu mengurangkan selera dan nafsu anda kepada makanan.

Kadang- kadang, seberapa kerap kita  selalu memikirkan berat badan kita, lagi cenderung untuk kita makan banyak sebab stress asyik fikir pasal mau kurus saja. Nah, oleh itu, ibum2m amat sarankan OmegaGuard ni buat anda yang sukar untuk menolak nafsu makan yang tinggi.

OmegaGuard mampu memecahkan lemak dalam badan kita. Fungsinya sama seperti Lecithin Shaklee tapi OmegaGuard ada magik yang mampu mengurangkan selera makan anda! Jadi tepuk dada, tanya selera ya..

Memang harganya sedikit mahal iaitu RM136 jika dibanding dengan Lecithin yang cuma RM52.50, tapi seperti ibum2m war-war kan tadi, Lecithin tidak berupaya untuk membantutkan selera makan anda.


Buatlah keputusan yang bijak, ok! Boleh order sekarang, OmegaGuard cuma RM136 untuk 90 kapsul, penggunaan selama 1 bulan setengah jika pengambilan 2 biji sehari.

Jom order sekarang!

Untuk konsultasi PERCUMA, hubungi saja ibum2m di talian 013-6341955 ya..

Semoga bermanfaat!

Dishwash Concentrated Shaklee: Hebat Menanggalkan Minyak Dan Sesuai Untuk Basuh Kelengkapan Bayi

Dishwash Concentrated Shaklee memang hebat. Dishwash Concentrated ini merupakan pencuci pinggan mangkuk yang  mampu menghilangkan minyak dengan mudah dan cepat. Selain itu, ianya amat sesuai untuk mencuci segala kelengkapan bayi seperti botol susu, pam susu, pinggan mangkuk kanak- kanak dan sebagainya. 


Dishwash Concentrated Shaklee
Jom basuh pinggan bersama anak dengan menggunakan Dishwash Concentrated Shaklee


Paling best Dishwash Concentrated Shaklee ni sesuai untuk membasuh segala jenis kelengkapan. Jadi, tidak payah lagi kita mau asingkan ni pencuci pinggan mangkuk, ni pencuci kuali dan ini pencuci botol anak- anak kita. Semuanya ALL IN ONE!

Dishwash Concentrated Shaklee ni didatangkan dengan jenis yang concentrated, maksudnya memang pekat. Kita hanya guna setitik dua ja, larut dalam air, pastu guna untuk membasuh. Kebiasaannya, ibum2m akan sediakan baldi kecil, letak setitik dua Dishwash, pastu penuhkan baldi kecil tu dengan air. Rendam segala jenis kelengkapan pam susu, botol susu dan storage bottle untuk Mikail. Memang senang, tidak payah sental lama- lama..:-)


Menurut pengalaman kawan ibum2m, dia telah cuba basuh straw minuman anaknya yang ada lekuk- lekuk tu..Maisha dan Mikail pun ada jugak straw macam tu, payah sangat kita bersihkan bukan? Menurutnya, dia hanya rendam dan kocak- kocak straw tu dalam Dishwash, Alhamdulillah, tidak payah nak cungkil- cungkil lagi, trus hilang segala jenis kotoran dalam straw tadi.

Tahukah Kita?

Dishwash Concentrated Shaklee selamat untuk semua


Sebenarnya, sesetengah pencuci pinggan mangkuk ni mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzenesulfonate. Kedua kandungan ni boleh menyebabkan rengsa pada kulit dan mata. Itulah sebabnya kenapa kadang- kadang, selepas basuh pinggan, kulit tangan akan rasa merah dan panas.

Dishwash Concentrated terbukti tidak mengandungi bahan- bahan tersebut mahupun bahan- bahan berbahaya yang lain. Lagipun kandungan Dishwash Concentrated ni cuma daripada kombinasi jagung dan kelapa, sangat semulajadi giteww!!

Uniknya Dishwash Concentrated Shaklee!!!

Dishwash Concentrated Shaklee


SELAMAT
Tidak bertoksik, hipoalergik, tanpa klorin, lembut pada tangan, pH seimbang dan tanpa bahan kimia yang berbahaya.

BERKESAN
Amat berkesan menanggalkan kesan minyak, formula kepekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak.
Buih sabun yang lebih tahan lama.

MESRA ALAM
Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa.
Biorosot
Tanpa fosfat, tanpa bahan pewarna
Botol boleh dikitar semula
Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


Jom ORDER SEKARANG dengan harga RM28 sahaja!



Sebarang konsultasi, boleh hubungi ibum2m di talian 013-6341955.

Semoga bermanfaat!

Jumaat, 19 September 2014

Muhasabah Diri : Bersyukurlah

Assalamualaikum semua..

Terasa janggal pulak sebab sudah lari daripada rutin mengupdate blog hari- hari. Sebenarnya, tanggungjawab sudah bertambah lagi iaitu sebagai pelajar Master di UKM.

Rutin harian bertukar dan ianya memang agak mencabar. Tapi ibum2m yakin, kalau kita percaya diri sendiri dan Allah, insyaAllah kita mampu buat. 

Rutin pagi, keluar hantar anak, pegi kelas dan petang, balik ofis untuk mengajar pulak. Naik turun tren sememangnya memerlukan tenaga yang banyak dan sungguh menginsafkan.

Dengan perjalanan setiap hari ni, barulah ibum2m sedar yang sebenarnya kita ni cukup senang jika mau dibandingkan dengan orang lain. Seorang ibu sendirian mendukung anak kecil seawal usia 6bulan menaiki komuter, sungguh bertuahnya aku sebab memiliki kenderaan. 

Seorang Ibu tua memimpin seorang anak yang memakai uniform sekolah menengah dan anak ini buta rupanya. Seorang Ibu mendukung anak di dalam carrier, ku agak umur anak seusia Mikail, setahun dan anak itu juga buta. Inilah pengalaman ibum2m semasa hari pertama naik tren. Rasa nak menitik airmata melihat, sungguh beruntungnya aku dikurniai anggota yang sempurna.

Sungguh pengalaman ini amat menginsafkan dan memberi seribu erti kepada diri ibum2m. Betapa besarnya nikmat Allah itu dan kita sering lupa untuk mensyukurinya..

Ku mohon agar semua diberikan penuh ketabahan dan kekuatan dalam perjuangan kita sebagai hambaNya.

Berdosanya aku, betapa banyaknya nikmat Allah ini, adakah aku tergolong dalam golongan yang sentiasa mensyukuri nikmatMu? Istiqamahkanlah aku ya Allah untuk mengingatiMu sepanjang hidupku..

Aamiin..


Rabu, 17 September 2014

Selamat Ulangtahun Ke 3 My Lil Princess, Maisha Nuwairah

Selamat Ulangtahun yang ke 3 tahun buat puteri kesayangan ibu, Maisha Nuwairah. Kehadiranmu memang dinantikan oleh ibu, ayah dan seisi keluarga.

Hari bahagia buat Malaysia, 16 September 2011 merupakan hari bahagia jua buat ibu dan ayah. Kelahiranmu dirai pada hari Jumaat, tepat jam12.27 tengahari sewaktu azan Zohor Jumaat di Tawau, Sabah. 

Tidak dapat ibu gambarkan perasaan di kala itu, nikmat yang cukup bererti diberikan oleh Ilahi. Insya Allah, ibu berjanji untuk menjaga amanah Allah ini sebaik dan semampu mungkin.

Doa ibu semoga Maisha menjadi anak yang solehah, taat dan patuh pada kedua ibuayah, membesar dengan sihat dan pintar, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dilimpahi keberkatan dan kebahagiaan dunia dan akhirat.  

Aamiin..

Maisha Day 1, 16 Sept 2011

Maisha 2 Bulan


Maisha 3 bulan

Maisha 6 bulan

Maisha 8 bulan

Maisha 1 Tahun

Maisha 2 1/2 tahun 


Ibu sayang Maisha, my lil princess!Muahh...

Ahad, 14 September 2014

DTX Complex : Agen Detoks Terbaik Dengan 6 Ramuan Semulajadi

DTX Complex merupakan agen detoks terbaik yang mengandungi 6 ramuan semulajadi yang telah dipatenkan. 

6 Ramuan yang telah diformulasikan dan dipatenkan adalah:

1. Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel (Milk Thistle Seed)
- Proses ekstrak ini mendapatkan 80% silymarin yang kaya dengan bahan anti- oksida.
- Fungsi : melindungi hati daripada toksin dan bahan kimia, membantu merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis, mengurangkan kadar kerosakan hati akibat alkohol berlebihan dan membantu masalah kulit seperti ekzema dan psoriasis.

2. Dandelion
- Membantu fungsi hati seperti bengkak hati, hepatitis dan jaundice.
- Membantu mencegah batu karang
- Membantu merawat endometriosis
- Membantu mengelakkan sembelit
- Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi bagi melawan anemia.
- Merendahkan paras gula dalam darah. Baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air (edema)

3. Reish Mushrooms (Ling zhi)
- Membantu membina imun- membantu mencegah atau merawat kanser
- Mengurangkan masalah bronkitis dan sinusitis
- Merawat sindrom keletihan yang kronik
- Membantu mencegah penyakit jantung.

4. Articok (Artichoke)
- Membantu membina semula sel- sel hati
- Merangsang pengaliran hempedu

5. Kunyit (Tumeric)
- Mengandungi curcumin iaitu sejenis bahan anti oksida
- Meningkatkan kesan anti- keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan
- Mengurangkan kesan anti- viral terhadap HIV

6. Schizandra
- Mengandungi bahan anti oksida.
- Membantu merangsang sintesis protein, meningkatkan jumlah enzim dalam hati bagi tujuan detoksifikasi, memperlahankan pembentukan toksin.

Hati Boleh Tumbuh Semula?

Hati merupakan organ kedua terbesar di dalam badan kita selepas kulit. Ianya berkeupayaan untuk membina semula. Contoh, apabila kita mendapat serangan jantung, ianya akan merosakkan otot dan organ jantung itu sendiri. Sama seperti serangan hati, akibat pengambilan alkohol yang berlebihan, ianya boleh merosakkan hati. Tapi beza hati dan jantung, hati berupaya membaiki organnya sendiri. Itulah kenapa orang boleh menderma hati dalam satu keadaan tertentu.

Kenapa perlu menjaga Hati yang sihat?

Hati bertugas sebagai KILANG PEMPROSESAN dalam tubuh manusia. Ianya juga menjalankan fungi lain seperti :

# Merembes hempedu 
Hempedu penting untuk mencernakan lemak dan kolesterol, membantu penyerapan vitamin larut lemak (A,D,E,K) dan membantu mengasimilasikan kalsium, Ianya juga berupaya menukarkan beta karotena kepada Vitamin A.

# Bertindak Sebagai Agen Detoksifikasi
Ammonia yang dihasilkan dalam badan kita akibat dari proses metabolisma protein dan penapaian bakteria dalam usus, semuanya akan didetoks dalam hati. Hati akan gabungkan semua bahan bertoksik dalam badan kita dan kemudian dikumuhkan melalui buah pinggang. Jadi amat penting kita menjaga kedua- dua hati dan buah pinggang supaya keduanya dapat menjalankan fungsinya yang betul dan efektif.

# Penting Untuk Metabolisma Lemak
Makanan yang berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati dan dihantar ke tisu lemak untuk penyimpanan. Asid lemak yang kita dapati daripada asid amino dan gula juga boleh dimetabolismakan dan ditukar untuk menghasilkan tenaga seharian.

# Bantu Mengawal Paras Gula Dalam Darah
Bantu memecahkan glukosa kepada glikogen apabila badan kita perlukan tenaga tambahan.

DTX Complex mampu bertindak mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan dan berupaya untuk membersihkan hati kita.


p/s : Bagi sesiapa yang sedang menjalani rawatan di hospital dan dibekalkan dengan bermacam- macam ubat di hospital, ibum2m menyarankan untuk mengambil DTX Complex ini. Ini kerana HATI kita sedang berkerja berlipat kali ganda untuk mengeluarkan segala toksin- toksin tersebut. 


Jagalah HATI anda dengan DTX Complex hari ini cuma RM155 untuk 90 kapsul, penggunaan untuk sebulan dengan pengambilan 3 biji sehari selepas makan. 

Boleh juga hadiahkan DTX Complex kepada yang tersayang..

Klik untuk pesanan segera..



Untuk KONSULTASI PERCUMA, boleh hubungi ibum2m di talian 013-6341955 sekarang.

Rabu, 10 September 2014

Alergi Atau Alahan: Apa Penyelesaiannya?

Assalamualaikum ..

Teringat ibum2m semasa final year di UiTM Shah Alam dulu, tetiba diserang ruam- ruam seluruh badan bermula di celah- celah jari, lepas tu berpindah kawasan sekitar telinga, terus telinga jadi semacam telinga gajah, bibir bertukar jadi Angelina Jolie..huhu

Jika dikenang kembali masa tu, memang susah sebab tengah belajar, tetiba ja tidak dapat pegi kuliah sebab kena alergik. Jawapannya, trus pegi klinik UiTM dapat injection on the spot.

Setelah melakukan beberapa eksperimen, rupanya TELUR menjadi punca alergik tersebut. Sebab tetiba terbaca dalam suratkhabar yang housemate beli, yang TELUR kadang- kadang boleh menyebabkan alahan. Sejak dari masa tu, selama setahun tidak makan telur. Dan masa tu, belum kenal lagi Shaklee. Hanya makan ubat alergik tapi kesan sampingannya, bibir menjadi hitam dan kulit jadi kering.

Justeru, kepada kawan- kawan yang ada masalah alergik seafood atau macam- macam alergik atau alahan lagi, ibum2m cadangkan supaya mengambil supplemen alfalfa dan DTX Complex.

Alfalfa dan DTX Complex ini berfungsi untuk detoksifikasi badan kita. Ianya umpama membersihkan keladak- keladak yang ada pada badan kita supaya kembali normal dan boleh menjalankan fungsinya seperti sediakala.

Alfalfa Shaklee dan DTX Complex boleh membantu mengurangkan implikasi alergik atau alahan yang anda alami..Insya Allah..😍

Untuk pesanan segera, klik sahaja ikon KLIK UNTUK PESANAN SEGERA pada bahagian atas sebelah kanan page ini..

Atau hubungi ibum2m untuk KONSULTASI PERCUMA di talian 013-6341955..

Semoga bermanfaat!

Isnin, 8 September 2014

Herblax: Kawal Perut Buncit Atau Boroi?

Masalah perut buncit atau boroi boleh diatasi dengan pengambilan Herblax Shaklee secara teratur.

Herblax Shaklee merupakan sejenis herba tradisional yang boleh membantu masalah sembelit, masalah pencernaan yang tidak lawas dan sekaligus membantu mengurangkan saiz ukurlilit pinggang anda.



Untuk mengetahui sama ada kita mempunyai berat badan yang ideal, bukan sahaja BMI tetapi kita mesti jugak mengetahui saiz ukur lilitan pinggang kita.

Caranya, diantara tulang rusuk dan tulang pinggul, cari bahagian yang ada lekuk sedikit dan ukurlah dibahagian tersebut. Bagi wanita normal, ukurlilit pinggang adalah tidak lebih dari 80cm manakala bagi lelaki, tidak lebih dari 90cm. Jika lebih daripada ukuran normal, kita bakal berdepan dengan risiko penyakit seperti sakit jantung, tinggi kolesterol dan sebagainya.

Herblax Shaklee juga sesuai bagi sesiapa yang ingin menurunkan berat badan dan mengalami masalah obesiti.

Jom order sekarang! Hubungi saja ibum2m untuk pesanan segera 013-6341955..

Ahad, 7 September 2014

Chewable Vita-C Plus: 'Gula- Gula' Terbaik Buat Si Anak

Chewable Vita-C Plus Shaklee amat sesuai dijadikan gula- gula buat si manja yang berusia setahun ke atas.



Chewable Vita-C Plus 100mg sangat mudah dikunyah dan boleh dihisap seperti gula- gula biasa. Setiap satu biji mengandungi 100mg Vitamin C, bioflavonoid semulajadi TERBAIK untuk kanak- kanak.

Di antara manfaatnya adalah Meningkatkan sistem imun badan anak supaya tidak sering dijangkiti demam, selesema, batuk dan sebagainya. Di samping memberi perlindungan kepada tumbesaran tulang, gusi dan gigi yang kuat buat si manja anda.



Setiap hari ibum2m akan pastikan yang Maisha makan Vitamin C ni 2biji sehari..Kadang- kadang memang dia datang lagi minta, bagi lagi sebiji dan beritahu dia, 'Cukup untuk hari ni ya sayang, esok kita makan lagi, TQ!'..terus peluk dan kish dia..

Satu botol Chewable Vita-C Plus ni ada 90 biji, memang cukup penggunaan untuk 2 hingga 3 bulan. Harga pun murah dan jimat iaitu hanya RM37.50 sebotol sahaja!

Chewable Vita-C Plus ni jugak termasuk dalam TIGA produk untuk Set Anak Sihat Pintar (ASP) di samping Mealshake dan OmegaGuard.

Jom Ibu- Ibu, kita hadiahkan buat anak- anak kita. Sesungguhnya tiada yang lebih bermakna dari melihat anak- anak kita membesar dengan sihat, gembira dan bahagia..

Semoga bermanfaat!

Salam sayang,
Ibum2m 



Sabtu, 6 September 2014

Set Anak Sihat Pintar: Impian Kebahagiaan Setiap Ibu

Set Anak Sihat Pintar (ASP) sememangnya menjadi impian kebahagiaan bagi setiap ibu. Yalah, ibu mana yang menghendakkan anaknya sakit bukan? Mestilah setiap ibu hanya menginginkan yang TERBAIK buat anak- anaknya.




Set Anak Sihat Pintar (ASP) ini merupakan gabungan TIGA produk iaitu Mealshake, Omega Guard dan Chewable Vita-C Plus 100mg yang amat sesuai buat anak- anak kita seusia setahun dan ke atas.

Set Anak Sihat Pintar (ASP) amat sesuai bagi :

# Kanak- kanak berusia setahun dan ke atas
# Kanak- kanak yang kurang selera makan
# Kanak- kanak yang mempunyai masalah berat badan yang tidak ideal.
# Sering mengalami demam, batuk, selesema yang berpanjangan.
# Sering mengalami masalah kulit seperti ekzema, gatal kulit dan kulit kering.
# Mengalami masalah penghadaman iaitu sering sembelit.
# Mengalami masalah asma, lelah atau semput.
# Mengalami masalah autisme, ADHD dan lain- lain.
# Kurang fokus dan memiliki daya tumpuan yang lemah.

Manfaat Set Anak Sihat Pintar (ASP) adalah :

1) Membekalkan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.

2) Membekalkan nutrisi yang lengkap kepada sel tubuh.
3) Membantu tumbesaran anak.
4) Meningkatkan sistem imun.
5) Meningkatkan daya fokus, ingatan dan memori anak.
6) Membantu perkembangan otak yang sihat.
7) Meningkatkan selera makan anak.

Testimoni para ibu..




Dapatkan sekarang Set Anak Sihat Pintar (ASP) dengan hanya RM287.25 sahaja. Sangat jimat dan berbaloi buat anak- anak anda kerana penggunaannya sehingga 2 hingga 3 bulan.

Klik untuk pesanan segera Set Anak Pintar di SINI atau hubungi ibum2m di talian 013-6341955 (sms/whatsapp/wechat)

'Anak Sihat Pintar, Ibu Bahagia'

Semoga bermanfaat!





Artikel lain yang di minati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini