Jumaat, 27 Jun 2014

Tips Ibu Berpantang Supaya Luka Episiotomi Cepat Sembuh

Assalamualaikum dan salam ceria..

Kebiasaannya luka episiotomi ni memang tidak dapat kita elakkan masa kelahiran anak sulung kan ibu- ibu? Walaupun sememangnya kita dalam kesakitan, tapi ingatlah bahawa apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT akan mencatatkan kita pahala jihad di jalan Allah.. Insya Allah..



Untuk itu, ibu seharusnya banyakkan bersabar dan banyakkan berehat. Tips ibu kepada ibum2m ialah kalau bayi kita tidur, kita pun turut tidur sama di waktu siang sebab kita akan banyak berjaga di waktu malam kan..so bolehlah kita mengumpul tenaga untuk berjaga malam. Minta bantuan suami atau ahli keluarga yang lain untuk tugas- tugas yang tidak boleh kita buat. Tenang dan berehatlah sepuasnya..

10 Tips supaya luka episiotomi cepat sembuh ibum2m kongsikan di sini..

1. Pastikan kawasan tu kering sentiasa setiap kali membuang air kecil atau mandi.

2. Sentiasa pastikan kawasan ruang perineum bersih dari darah nifas dan air kencing yang ada kuman yang boleh mengakibatkan jangkitan pada luka.

3. Boleh amalkan sitz bath iaitu merendamkan punggung ke dalam air garam akan mengurangkan sakit dan membersihkan luka tersebut. Sediakan garam di dalam bekas bertutup di dalam bilik mandi untuk memudahkan ibu- ibu.

4. Elakkan duduk atau baring dalam tempoh yang lama kerana akan menyebabkan tekanan pada luka. Jangan juga terlalu banyak bergerak ya wahai ibu- ibu!

5. Pastikan tidak SEMBELIT!. Ini merupakan pengalaman ngeri ibum2m semasa berpantang anak pertama, Maisha. Alhamdulillah untuk anak kedua, ibum2m tidak mengalami masalah ini disebabkan mengambil Ostematriks Shaklee yang sememangnya membantu untuk tindakan pengecutan dan pengenduran otot di bahagian usus kita. Fuhh memang sangat lega sebab sekiranya sembelit, luka episiotomi memang akan bertambah teruk! Mo order, boleh hubungi ibum2m ja 013-6341955, hanya RM61 ja untuk 120 biji. ;-)

6. Elakkan makan telur dan makanan laut kerana ianya boleh menyebabkan luka bernanah.

7. Boleh buat senaman Kegel bagi memastikan pengaliran darah ke kawasan tersebut dan mempercepatkan proses penyembuhan luka. Boleh klik di SINI untuk mengetahui cara- cara senaman Kagel. Klik di SINI juga untuk penerangannya.

8. Pakai seluar dalam yang diperbuat daripada kapas untuk menyerap peluh dan supaya kelembapan dapat dielakkan. Bagi ibu m2m, untuk seminggu awal memang akan guna disposable panties ja sebab senang dan fleksibel. :-) Boleh beli di guardian ja.

9. Pernah try guna minyak gamat, letak di pad sebelum memakai seluar dalam. Memang luka cepat sangat sembuh. :-)

10. Ibu- ibu boleh juga mengamalkan pengambilan Zink Shaklee yang sememangnya bertindak untuk mempercepatkan pemulihan luka dalaman mahupun luaran, tidak kira bersalin secara normal atau pembedahan. Harganya cuma RM33.75 untuk 120 biji, penggunaan selama 2 bulan.


Untuk pesanan Set Luka Episiotomi di atas, para ibu boleh klik di bawah ni sahaja. Segalanya di hujung jari anda! Dapatkannya sekarang!


Set Luka Episiotomi


Semoga bermanfaat ibu- ibu sekalian!
"BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING"
Love,
ibum2m

Khamis, 26 Jun 2014

Jom Ketahui 5 Cara Guna Aromaterapi Bagi Ibu Hamil

Aromaterapi sangat menyegarkan bagi semua orang. Jom ketahui 5 cara guna aromaterapi bagi ibu- ibu hamil..


 
Dari minggu ke -12
 
Titiskan dua titik minyak beraroma sitrus contohnya lemon pada sapu tangan. Dengan menciumnya, anda dapat menyegarkan diri yang mengalami keletihan.
 
Dari minggu ke- 28
 
Dua titik minyak chamomile pada bantal akan membuatkan anda tidur lena.
 
Dari minggu ke -28
 
Empat titis minyak lavender dalam tab mandi dapat membuatkan anda menenangkan diri ketika berendam didalamnya.
 
Dari minggu ke- 34
 
Bekas berisi air suam dan empat titis minyak rosemary atau geranium dapat merehatkan buku lali yang bengkak.
 
Selepas kelahiran
 
Tambahkan empat titis minyak lavender di dalam air mandi untuk mengurangkan rasa kurang selesa pada luka jahitan.
 
Semoga bermanfaat!
 
Sumber : Pa&Ma

Selasa, 24 Jun 2014

Kegunaan 1001 'Baking Soda' Yang Kita Tidak Tahu

Salam bahagia.

Baking soda atau soda penaik adalah antara bahan yang sentiasa berada di kediaman kita, tetapi jarang sekali digunakan (tidak termasuk memasak atau membersih).

Tahukah anda soda penaik mempunyai banyak kelebihan lebih-lebih lagi dalam rutin kecantikan harian untuk wajah, rambut dan tubuh badan? Ia bukan sahaja mudah didapati, malah anda mampu menjimatkan wang anda daripada membeli produk kecantikan yang mahal tanpa mengetahui keberkesanannya.



HILANGKAN JERAWAT



Selain ubat gigi, soda penaik juga adalah salah satu bahan yang boleh menghilangkan jerawat dengan cepat. Campurkan sedikit soda penaik dengan air, kemudian letakkan di atas bahagian jerawat tersebut dan biarkan sehingga ia kering.

PEMUTIH GIGI

Daripada anda menghabiskan wang yang banyak bagi mendapatkan khidmat memutihkan gigi, apa kata amalkan penggunaan soda penaik sebagai salah satu cara alternatif lain untuk gigi putih? Campurkan soda penaik, strawberi dan jus lemon bersama, kemudian hancurkannya sehingga menjadi pes untuk digunakan sebagai ubat gigi. Bagi ubat gigi tanpa florida, anda boleh campurkan soda penaik dan tiga peratus hydrogen peroxide.

SKRUB MUKA


Campurkan satu sudu soda penaik ke dalam pencuci muka harian anda atau air dan jadikan ia sebagai pes. Urutkan pada wajah anda secara perlahan-lahan bagi membantu pengelupasan dan membuat sel kulit mati. Tips ini juga boleh digunakan untuk tubuh badan anda sebagai skrab. Ia akan membuatkan kulit wajah atau badan anda menjadi lembut.

DEODORAN


Jika anda kehabisan deodoran, jangan bimbang kerana soda penaik boleh dijadikan alternatif. Campurkan sedikit soda penaik dengan air, kemudian sapukan pada ketiak anda. Ia bukan sahaja boleh menyerap kelembapan, malah turut membantu menghilangkan bau badan.

PEMBERSIH BERUS RAMBUT


Berus rambut atau sikat anda juga boleh menjadi kotor dengan minyak dan juga penggunaan produk rambut. Oleh itu bagi membersihkan berus rambut atau sikat, campurkan tiga sudu soda penaik dalam satu mangkuk air suam. Gunakan jari anda untuk membasuhnya dan bersihkan dengan air, kemudian biarkannya sehingga kering.

KECANTIKAN RAMBUT


Soda penaik juga elok digunakan dalam kecantikan rambut. Antaranya adalah campurkan sedikit soda penaik dalam syampu harian anda. Ia mampu membantu menyingkirkan kotoran, sekaligus membuatkan rambut anda ringan dan memberikan volume agar kelihatan lebat. Bagi mereka yang gemar menggunakan syampu kering, anda boleh gunakan soda penaik bagi menggantikannya. Renjiskannya pada akar rambut dan ratakannya. Kesannya sama seperti menggunakan syampu kering.
Sumber : yahoo

Isnin, 23 Jun 2014

3 Doa Amalan Bagi Pasangan Yang Menginginkan Zuriat

Setiap pasangan berumahtangga sememangnya menantikan kehadiran cahaya mata selepas memasuki gerbang perkahwinan. Jangan berputus harap dan tetap berusaha kerana Dia Maha Mendengar.
 
Insya Allah setiap pasangan bolehlah mengamalkan doa di bawah setiap kali selesai solat fardhu..

"Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhya Engkau Maha Pendengar Doa".
(Surah Al- Imran, Ayat 38)
 
"Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang- orang) yang berdoa dengan berkata : "Wahai Tuhan kami, berilah Kami beroleh dari isteri- isteri dan zuriat keturunan kami: perkara- perkara yang menyukakan hati melihatnya. dan Jadikanlah Kami Imam ikutan bagi orang- orang yang (mahu) bertakwa."
(Surah Al- Furqan, ayat 74)
 
Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata : "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik- baik yang mewarisi."
(Surah Al- Anbiya, ayat 89)
 
Semoga bermanfaat!!!
 
Sayang,
ibum2m

Ahad, 22 Jun 2014

8 Tips Atasi Masalah Kawalan Kencing

Gejala lemah kawalan pundi kencing berlaku disebabkan oleh masalah pada otot dan saraf yang  mengawal dan membebaskan air kencing. Hal ini terjadi kerana otot lantai pelvis menjadi lemah dan tidak cukup kuat untuk mengawal air kencing daripada terkeluar.
 
Kesannya?
 
Lantai pelvis yang longgar dan lemah boleh mejejaskan tahap kepuasan semasa hubungan intim berlangsung.
 
Tips!
 
1. Kekalkan berat badan yang sesuai bagi mengurangkan bebanan pada otot lantai pelvis.
 
2. Amalkan senaman khas seperti senaman lantai pelvis dan senaman Kagel untuk menguatkan otot lantai pelvis.
 
3. Kurangkan pengambilan minuman atau bahan yang mengandungi kandungan kafein yang tinggi kerana ia akan meningkatkan pengeluaran air kencing.
 
4. Hindari minuman sejuk atau air batu yang mudah menyebabkan batuk. lebih baik jika amalkan minum lebih banyak air suam.
 
5. Elakkan minuman berkarbonat yang boleh menyebabkan radang dan rengsa pada pundi kencing.
 
6. Gunakan pelapik seluar yang direka khas untuk masalah kawalan kencing. Ia boleh memberikan perlindungan daripada kebocoran supaya selesa dan yakin.
 
7. Buat diari pundi kencing kerana ianya boleh membantu anda berwaspada. Hal ini juga membolehkan anda mempelajari cara- cara mengurrus masalah kawalan kencing.
 
8. Latihan pundi kencing sangat berkesan dalam mengurangkan kekerapan individu untuk ke tandas. Jika doktor mencadangkan anda melakukan latihan ini, anda perlu memulakan dengan mengisi diari pundi kencing terlebih dahulu supaya program yang berkesan dapat direka untuk anda.
 
Sumber : Pa&Ma
 
Semoga bermanfaat!
 
Ibum2m

Sabtu, 21 Jun 2014

Energizing Soy Protein (ESP): Fenomena Kegilaan Awet Muda Bagi Wanita

Assalamualaikum

Hari ni mau berkongsi serba sedikit mengenai ESP iaitu Energizing Soy Protein yang memang menjadi kegilaan bukan sahaja di kalangan ibu- ibu malah dikalangan remaja masa kini jugak. Bukan cerita bohong tapi memang ternyata ESP ni sangat popular di kalangan budak- budak universiti.

Ibu m2m mempunyai 4 orang adik perempuan yang masih belajar dan kini melanjutkan pelajaran di IPTA. Rata- rata kebanyakan kawan- kawan dorang ni memang mengambil supplemen ESP ni untuk cantik dan diet katanya..termasuklah 4 gegurlss adik m2m yang sudah di'Shaklee'kan.

Tapi memang perubahan amat ketara sebelum dan selepas mengambil ESP ni. Alhamdulillah kulit menjadi lebih cerah, gebu dan segala parut- parut memang beransur hilang. Ni komen daripada adik sendiri la.

Jadi, sebelum teruja untuk mengetahui kesan- kesan dan bukti- bukti yang kukuh mengenai ESP ni, di sini ibum2m kongsikan apa yang anda perlu tau mengenai ESP ni.

Sesi Perkenalan dengan ESP

ESP singkatan bagi Energizing Soy Protein iaitu sejenis minuman soya Non GMO yang berprotein tinggi. Ia mengandungi 9 asid amino perlu yang sememangnya tidak boleh dihasilkan oleh tubuh melainkan hanya diperolehi oleh makanan seharian. Selain itu, ianya lengkap dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Oleh kerana itu, ia mampu memberikan tenaga segera dan berpanjangan.

Dua (2) Keunikan ESP Shaklee yang anda WAJIB tahu:
  • Non GMO : Non Genetically Modified Organism dimana kacang soya yang digunakan adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sampailah kepada pengeluarannya. Proses ini ada pensijilan tersendiri iaitu Identity Preserved Program khas untuk Shaklee sahaja.
  • Klik di SINI kenapa anda perlu elakkan produk GMO?
  • Indeks Glisemik Rendah : GI 39. Memecahkan gula secara perlahan- lahan dan sekaligus mampu mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah. Maka, ianya sesuai untuk penghidap kencing manis dan sesuai untuk golongan yang ingin mengurangkan berat badan.

ESP untuk siapa?

ESP sesuai untuk semua golongan tidak kira usia, dari orang veteran sehinggalah kanak- kanak yang berumur setahun ke atas.  Sangat sesuai untuk golongan remaja, ibu menyusu, orang tua  dan kanak- kanak yang sedang membesar.

Manfaat Utama?

Awet muda
Agen anti penuaan
Membaiki pigmentasi
Mengurangkan kedutan
Mengembalikan keanjalan kulit
Memperbaharui sel- sel dan tisu- tisu lama
Merangsang pembentukan semula kulit
Mengurangkan risiko kanser payudara
Mempercepatkan penyembuhan luka
Mengurangkan kesan parut dan luka
Mengurangkan masalah rambut gugur dan beruban
Mencegah migrain, insomnia dan tekanan
Membantu mengurangkan gastrik
Memperbaiki hormon wanita
Meningkatkan sistem imun
Meningkatkan kualiti memori
Pembekal tenaga segera

Tahukah Anda?

Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Ok, sudah tahu segala informasi mengenai ESP, sekarang kita tengok pulak testimoni dari pengguna- pengguna ESP. 

Jom tengok apa kata mereka yang sudah mengamalkan ESP.



ESP untuk Kecantikan Kulit



ESP untuk Kecantikan Kulit


ESP untuk Ibu Menyusu

ESP untuk Kesuburan Wanita

 Harga ESP?

 Harga secanister hanya RM159 untuk penggunaan selama 2 bulan.

Sangat berbaloi bukan?

Jom cuba.

ESP


Mari order cepat dan rasai keberkesanannya sekarang! 

Hubungi ibum2m di talian 013-6341955 (sms/whatsapp/wechat) atau klik di bawah ni saja untuk sebarang pesanan.

COD : Area Putrajaya, Shah Alam
Salam Sayang,
ibum2m

Jumaat, 20 Jun 2014

5 Doa Wajib Buat Keluarga Islam

 

 
 
Doa Keluarga Bahagia
 
" Dan juga mereka yang diredhai Allah iaitu orang- orang yang berdoa dengan berkata: "Ya Tuhan Kami, anugerahkanlah kepada kami isteri- isteri kami dan keturunan kami sebagai penenang hati (kami) dan jadikanlah kami orang- orang yang bertakwa."
(Surah Al-Furqan, ayat 74)

Doa Ibu Menyusukan Anak
 
"(Dialah Allah SWT) yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjuki aku", "dan Dialah Tuhan yang memberiku makan dan minum","dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku".
(Surah Asyu'ara, ayat 78-80)

Doa Mencukupkan Keperluan Diri Keluarga
 
"Cukupkanlah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai Arasy yang besar."
(Surah At- Taubah, ayat 129)
 
Doa Ketika Ditimpa Musibah
 
"Wahai TUhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua- dua ibubapaku serta bagi orang- orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan."
 
Doa Memohon Dikurniakan Anak
 
"Ya Allah, berikanlah kepadaku dari sisiMu keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau adalah Pendengar permohonan."
(Surah Al- Imran, ayat 38)

Kisah Inspirasi Buat Ibu- ibu Menyusu

Salam bahagia semua..

Alhamdulillah syukur ibum2m panjatkan kepada Allah SWT kerana masih mampu bernafas di bumiNya. Insya Allah malam ni, ibum2m sekeluarga bersama mertua akan pulang ke Kedah untuk melawat saudara mara di sana sempena menyambut Ramadhan yang kurang dari 8 hari lagi ni..
 
Hari ni terbaca kisah perjalanan penyusuan seorang ibu muda yang sangat cekal di FB Puan Suraya Ali iaitu pemilik Lunatots Malaysia yang sememangnya sangat- sangat memperjuangkan penyusuan susu ibu.

Tersentuh hati dan tidak sedar yang airmata menitik laju semaunya..


 Salam kak sue, sy merupakan salah seorang student bfeeding class kak sue. 2 kali sy attend class kak sue n byk membantu. Sy nk ucapkan terima kasih pd kak sue dan jgn berhenti buat class bfeeding sbb... sy byk suh kwn2 sy utk attend class kak sue for their preparation into motherhood. Btw, anak sy skrg da nk masuk 7 bulan dan susu sy masih byk alhamdulillah. Dr die lahir sampai skrg, sy pam tiap 3 jam n hasilnya 10 oz. walaubgmana pn, sy merupakan insan terpilih untuk melahirkan anak sy yg istimewa. Anak sy telah disahkan menghidap 'chromosome disorder'. Oleh itu, dia tidak mampu direct bfeed dan juga hisap puting botol. Sampai skrg pakai ryles tube masuk kt hidung and direct to perut. Anak sy juga mengalami masalah jantung berlubang, masalah pernafasan , masalah penglihatan dan sbgainya. Tp alhamdulillah, hasil dr ilmu yg kak sue kongsi, walaupun 2 3 kali anak sy masuk hospital, masuk icu sampai kene gune life support, die gebu. Hasil dr susu badan saya. Sy terkenal kt hospital sbb doctor and nurse tnye sy tips susu byk. Tp bak kata kak sue, sumer ni psikologi dlm otak kan. lg skali kak sue, time kasih. Ok nak pam susu.😊 assalamualaikum.
by Shiro Aina 





Diharap kisah ini akan memberi inspirasi kepada kita dan bakal ibu di luar sana. Sesungguhnya titisan emas anda amat bermakna buat si kecil dan janganlah cuba menafikan HAK tersebut. Percukupkanlah ilmu di dada dan insya Allah Dia akan mempermudahkan segalanya. Marilah kita sama- sama berjuang habis- habisan untuk anak kita.
 
'BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING'
 
 
Salam Sayang,
ibum2m


Khamis, 19 Jun 2014

Teknik Memperbanyakkan Susu Ibu Yang Terbukti 100% Berkesan

Assalamualaikum dan salam ceria untuk semua..

Tidak lama lagi Ramadhan bakal menjelang iaitu lebih kurang 15 hari lagi dari sekarang. Stok susu pun sudah mula berkurang dan ibum2m tetap gigih untuk cuba beberapa teknik memperbanyakkan penghasilan susu. Mungkin disebabkan faktor stress, penat di tempat kerja dan jadual pam yang tidak menentu menyebabkan penghasilan susu sedikit berkurang...huhu.
 
Tapi apapun, kita MESTI POSITIF dan cakap dengan diri kita, "SUSU AKU CUKUP UNTUK ANAKKU" berulang- ulang kali.. Insya Allah Dia akan permudahkan perjalanan penyusuan kita..



 
 
Satu teknik yang setiap ibu MESTI tahu dalam penyusuan adalah teknik Power Pumping.
 
Apa itu teknik Power Pumping (PP)?
 
Teknik PP adalah teknik mimik yang menyerupai kekerapan bayi  menyusu sepanjang bersama ibu dengan menggunakan pam susu.

 
Bagaimana caranya?
 
1. Pam 20 minit
2. Rehat 10 minit
3. Pam 10 minit
4. Rehat 10 minit
 
(begitulah seterusnya selama SATU (1) jam)

 
Bila masa yang sesuai buat PP?
 
Bergantung pada keselesaan. Ada ibu yang selesa membuatnya pada waktu malam atau awal pagi selepas subuh. Kebiasaannya lebih bagus kalau ianya dilaksanakan di antara jam 12 tengah malam sehingga sebelum subuh kerana keadaan si ibu lebih rileks pada masa ini. Tapi, terpulang kepada individu masing- masing.

 
Alternatif lain?
 
Kebiasaannya kita akan stress kan kalau melihat jam untuk melaksanakan PP ni, jadi apa kata kita buat time menonton tv ka, sambil- sambil dengar lagu ka..Sebagai contoh:
1. Menonton rancangan kegemaran di tv, pam setiap kali iklan, rest semasa rancangan.
2. Menonton filem, pam satu scene, rest satu scene dan berikutnya.
3. Mendengar muzik, pam 2 lagu, rest 2 lagu, dan berikutnya.
4. Membaca buku, pam 4 mukasurat, rest 4 mukasurat seterusnya.


Berapa kerap kena buat PP?
 
Kebiasaannya ibu boleh membuat PP 3 kali seminggu atau setiap hujung minggu iaitu 2 kali seminggu. Akan tetapi, sebagai permulaan, ibu dinasihatkan memilih waktu sejam sebaiknya untuk 3 hari berturut- turut bagi minggu pertama. 

 
Bila akan terlihat kesannya?
 
Mungkin dalam masa 48 jam selepas PP atau ada ibu yang hanya akan melihat kesannya selepas 1 minggu.

 
Ibu- ibu boleh rujuk lebih lanjut mengenai PP di SINI dan di SINI.
 
 
Jom sama- sama kita buat PP duhai ibu yang kental!!!

'BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING'
 
Love,
ibum2m
 
 
 
 

Rabu, 18 Jun 2014

Tips Ajak Anak Tolong Ibu Ayah Buat Kerja Rumah

Mari jadikan aktiviti keluarga ini sebagai rutin yang dibuat bersama supaya ianya lebih menyeronokkan..

 
 
1. Masukkan pakaian kotor ke dalam bakul.

 
2. Kemudian, pakaian kotor itu dimasukkan ke dalam mesin basuh.



 
3. Menyapu sampah di ruang tamu dan di luar rumah.

 
4. Menyediakan hidangan makan bersama.


 
5. Jadikan aktiviti mengemas dan berkebun sebagai pertandingan atau permainan di antara adik- beradik.



 
6. Ibubapa jangan membebel atau marah- marah apabila meminta tolong.
 
7. Pastikan anak- anak seronok membantu ibu di dapur.
 
8. Biarkan sedikit bersepah, asal anak belajar dari pengalaman.
 
9. Beri ganjaran seperti makanan sihat kegemaran anak.
 
10. Puji perbuatan mereka setiap kali anak membantu kerja rumah.
 
Sumber : Majalah Pa&Ma
 
Semoga bermanfaat ya duhai ibu ayah!
 

Selasa, 17 Jun 2014

Ketahui 5 Set Pilihan Rahsia Kecantikan Kulit Anda Sekarang!

 Jom ketahui 5 SET pilihan yang merupakan rahsia kepada kecantikan kulit anda sekarang!

 
 
 Diantara kebaikan yang anda akan perolehi apabila mengamalkan produk ini adalah:
 
Mencerahkan kulit
Mengurangkan jerawat dan jeragat
Mengurangkan kedutan dan garis halus
Menghilangkan bintik hitam dan bintik putih
Mengurangkan pigmentasi
Memudarkan parut jerawat
Mengecilkan pori- pori muka
Memperbaiki tekstur kulit
Kulit lebih anjal, gebu dan berseri
Wajah lebih muda dan kemerahan  
Tona kulit lebih sekata
Mencegah penuaan
 
5 SET pilihan untuk kecantikan kulit terdiri daripada :
  
SET ASAS
Harga : RM295.25
Penggunaan : 4 bulan
 
SET CERAH GEBU
Set Asas + ESP
Harga : RM445.25
Penggunaan : 2- 4 bulan
 
SET GLOWING
Set Asas + GLA
Harga : RM386.50
Penggunaan : 2- 4 bulan
 
SET FLAWLESS
Harga : RM298
Penggunaan : 1 bulan
 
SET AWET MUDA
Harga : RM475
Penggunaan : 1 - 2 bulan



Jadi, apa tunggu lagi? Mari milikinya untuk kekal anggun, sihat dan awet muda daripada sekarang!

Untuk memiliki SET KECANTIKAN KULIT di atas, boleh lah terus menghubungi ibum2m di talian 013-6341955 (sms/whatsapp/wechat).
 
COD Area : Putrajaya

Love,
ibum2m


Isnin, 16 Jun 2014

Khasiat Bunga Kobis Khusus Buat Si Ibu Hamil

Bunga kobis  bagus dimakan sepanjang kehamilan kerana mempunyai pelbagai khasiat untuk ibu dan bayi dalam kandungan.
 


 
 
 
Antaranya seperti berikut:
 
 
Menyihatkan jantung
 
Bunga kobis membantu meningkatkan kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular. Dengan mengamalkan pemakanan bunga kobis, darah akan dipam sekali ganda pada rahim tanpa mengganggu ketidakselesaan pada jantung.
Pembentukan plasenta
 
Bunga kobis membantu pembentukan plasenta kerana ia kaya dengan folat. Folat sendiri membekalkan khasiat kepada bayi dan perkembangannya.
Penyerapan zat besi
 
Keperluan zat besi wanita meningkat apabila dia mengandung. Kandungan zat besi di dalam bunga kobis membantu melancarkan proses bersalin dan mengurangkan risiko berat badan bayi berkurangan.
Keperluan kalsium
 
Bila badan anda kekurangan kalsium, keperluan kalsium oleh bayi akan diambil dari tulang-tulang anda. Ini sangat berbahaya. Oleh itu amalkan makan bunga kobis yang merupakan sumber kalsium terbaik.
Kaya niacin
 
Bunga kobis juga mengandungi niacin iaitu zat yang membantu mengembangkan kulit bayi, sistem saraf dan pencernaan bayi.
Mengembangkan sel-sel
 
Kandungan vitamin A dan B yang ada dalam bunga kobis membantu mengembangkan sel-sel tubuh bayi.
Kaya vitamin C
Ia juga kaya akan kandungan vitamin C yang sangat diperlukan untuk pembentukan sistem imun tubuh. Bayi akan jauh lebih aktif dan sihat apabila keperluan vitamin C mencukupi.
Vitamin K
 
Bunga kobis juga meningkatkan pembentukan sel-sel di tulang yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil. Pembentukan tersebut dibantu dengan adanya pengambilan vitamin K daripada bunga kobis.
Sumber mineral
 
Bunga kobis kaya akan zink, mangan, sodium dan fosfor. Sumber lengkap yang diperlukan oleh ibu hamil.
 
 
Sumber : Majalah Pa&Ma

Ahad, 15 Jun 2014

7 Khasiat Daun Kari Yang Anda Perlu Tahu

 

 
 
 
1. Penawar cirit birit dan buasir

Daun kari boleh dijadikan tonik herba untuk menguatkan perut dan meningkatkan keupayaannya serta mengatasi masalah penghadaman. Ia juga boleh digunakan sebagai laksatif (julap) lemah untuk mengatasi sembelit. Jus daun kari yang dicampur dengan madu juga dapatmenjadi penawar cirit birit dan buasir.

2. Loya dan pening

Jus daunnya boleh dicampur dengan jus limau nipis digunakan untuk mengatasi masalah loya dan pening. Caranya dengan mencampurkan satu sudu teh jus daun kari dan satu sudu teh jus limau nipis. Daun kari jugak berkesan dalam mengatasi masalah haid dan penyakit gonorrhea, menghilangkan rasa loya dan pening- pening lalat bagi wanita mengandung.

3. Diabetes

Rebus kulit batangnya yang kering dan minum airnya. Amalan memakan 10 helai daunnya setiap hari selama 3 bulan dikatakan dapat mencegah kencing manis yang disebabkan oleh keturunan dan kegemukan.

4. Rambut panjang dan sihat

Campurkan satu sudu minyak kelapa dengan segenggam daun kari. Masakkan ia sehingga hangus. Setelah sejuk, gunakan ia sebagai tonik rambut untuk menghitamkan rambut dan mencegah uban.

5. Merawat gigitan serangga dan haiwan berbisa

Buahnya dimasak dengan minyak kelapa hingga hitam. Hancurkan dan tampal ke tempat gigitan haiwan berbisa.

6. Lebam dan bengkak

Daunnya dihancurkan dan dijadikan pes untuk ditampal pada bahagian yang lebam dan bengkak itu.

7. Kecantikan dan kesihatan diri

Amalkan minum air rebusan daun, akar, kulit kayu, batang dan bunga kari.


Semoga bermanfaat!

Sayang,
ibum2m

Sabtu, 14 Jun 2014

Set Nyah Jerawat, Jangan Kembali Lagi!

Jerawat sememangnya boleh mencacatkan penampilan seseorang. Berdepan dengan orang lain seakan dia hanya fokus pada jerawat kita tu.. Aduss sungguh stress kan? Malu pun ada..huhu


Tapi jangan risau, ibum2m ada penyelesaiannya iaitu dengan pengambilan SET NYAH JERAWAT yang terdiri daripada ALFALFA, ZINK dan VITAMIN E.

ALFALFA
Penting untuk detoks dan membantu mengeluarkan segala toksik dalam badan

Zink
Untuk memberhentikan pertumbuhan jerawat sekaligus mematikan dan menghapuskan jerawat daripada kembali lagi.

Vitamin E
Membantu merawat dan menghilangkan parut dan kesan jerawat.

Harga untuk ketiga-tiga produk ini hanya RM236.50. Sangat berbaloi dan jimat kerana penggunaannya boleh sehingga 3-4 bulan dan anda akan dapat bukan 1, malah 3 produk terbaik semulajadi ini.

Jom nyahkan jerawat! Katakan GOODBYE pada kulit bermasalah..

DATANGLAH padaku kulit yang sihat, halus dan berseri sepanjang masa..Aamiin..

Untuk sebarang pesanan, roger- roger saja ibum2m di talian 013-6341955 ya..SMS/whatsapp/wechat atau klik sahaja di bawah ni..



 Set Nyah Jerawat


Love,
ibum2m

Khamis, 12 Jun 2014

Shaklee Collagen Powder (SCP) : Ketahui Rahsia Miliki Kulit Cantik, Sihat Dan Berseri Seawal Lima Hari!!!

Salam bahagia..

Kurang dari 20 hari lagi kita bakal menyambut Ramadhan Kareem. Semestinya, si ibulah yang paling sibuk sambil memikirkan persiapan Ramadhan dan Raya yang bakal menjelang tiba. Mesti ada keluarga yang telah merancang apa tema warna untuk Raya tahun ni, bukan? hehe..setiap persiapan terpulang kepada kemampuan masing- masing asalkan jangan membazir okey..;-)
 
Satu lagi perkara yang kita fikirkan time Raya ni mestilah sesi perjumpaan dengan family, saudara mara dan sahabat handai bagi mengeratkan lagi silaturrahim kita kan..Maka dengan ini, kita amat menitikberatkan penampilan kita di depan mereka kelak..

 
 
 
Di ruangan ini, ibum2m ingin berkongsi satu produk iaitu Shaklee Collagen Powder (SCP) yang sangat superb dan sesuai untuk semua yang menginginkan kulit cantik, sihat dan berseri seawal 5 hari ya! Wah macam overclaim pulak, hehe tapi kejap lagi ibum2m kongsikan beberapa bukti yang menunjukkan kesan perubahan yang amat ketara oleh pengguna- pengguna SCP.

Mari lihat butir- butir terperinci mengenai Shaklee Collagen Powder (SCP)
 
Kandungan SCP yang terdiri daripada 7 Ramuan UTAMA iaitu:
 
Kolagen dari Sisik Ikan Merah
Sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan. 
 
Ekstrak Biji Camelia Japonica
Terdiri dari asic oleic, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Ekstrak Pfaffia
Dikenali sebagai ginseng Brazil, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.
 
Elastin daripada Kolagen Ikan
Memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik.
 
Vitamin C
Menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.
 
Vitamin B
Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.
 
Ekstrak Kekerang
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi- sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.
 
Lactobacillus acidophillus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.
 
 
 Jom lihat KEBAIKAN SCP..


Anda akan TAMPAK LEBIH MUDA kerana:

 Melembap dan menambahkan keanjalan kulit.
 Menyembuhkan kulit yang bermasalah dan mengurangkan parut.
 Melambatkan proses penuaan dengan menghilangkan kesan garis-garis lurus.
 Menguatkan dan melebatkan rambut
 Mencantikkan kuku dengan mengekalkan warna kuku yang sihat


Anda bakal RASA LEBIH MUDA kerana:
 
 Menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan menjadi rapuh.
 Mengurangkan kesakitan dan geseran sendi-sendi
 Mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
 Melambatkan proses penuaan di dalam organ dalaman


Mari tengok Testimoni pengguna SCP..



credit to www.kenkoushoku.com










Harga sekotak SHAKLEE COLLAGEN POWDER(SCP)?

RM298 SAHAJA untuk 15 sachets
(Tidak termasuk kos penghantaran sebanyak RM10 bagi Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk Sabah/ Sarawak)
 
 
Untuk mendapatkan Shaklee Collagen Powder (SCP), boleh lah terus menghubungi ibum2m di talian 013-6341955. Pembayaran boleh diajukan pada akaun MASLIANI BT ABDUL@BEDDU, 162384968579 (MAYBANK) atau 10060023256524 (CIMB). Setiap pesanan akan dibuat selepas pembayaran dilakukan. Sila berikan butir- butir seperti bukti transaksi, nama penuh, alamat, no telefon dan alamat email.
COD Area : Putrajaya
Sayang,
ibum2m

Artikel lain yang di minati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini