Rabu, 18 April 2018

Dilema Ibu Menyusu Tak Kurus- Kurus. Ini Tips Pemilihan Supplemen Buatnya.

Assalamualaikum

Semalam dapat satu wassap, dari student lama masa mengajar di sebuah kolej di Kota Kinabalu, Sabah.

'Madam, saya ni ibu anak 2. Sejak dari anak pertama, berat badan naik dari 42kg sehingga 60 kg. Tidak pandai turun ni madam, walaupun saya menyusu anak.'

Ya, aku memang ingat student ni. Saiznya memang macam diriku juga, tinggi pun lebih kurang saja, mungkin dalam 154 cm begitu.

'Madam boleh tolong cadangkan apa supplemen yang selamat untuk kurus sambil menyusukan anak?'

Tambahnya lagi.

Memang menurut kajian, penyusuan boleh membakar lebih kalori dan boleh membuatkan si ibu kembali kepada saiz badan yang normal, atau dalam erti kata lain.


Mungkin juga si ibu tidak mengira kalori dalam pemakanan seharian. Sebab diet ibu menyusu hanya akan mengalami pertambahan sebanyak 500-600 kalori sehari dari wanita normal.

Oleh yang demikian, aku pun mencadangkan untuknya Set Bajet Kurus Menyusu buatnya.

Di samping fokus untuk menambahkan bekalan susu, lemak si ibu boleh juga dipecahkan dan disingkirkan dengan supplemen Shaklee yang memang selamat dan semulajadi.


Konsep 3 B wajar di patuhi iaitu Bakar, Buang dan Bina.

Untuk membakar lemak, alfalfa sangat sesuai kerana ianya mampu untuk membakar lemak dengan cepat.

Buang iaitu menyingkirkan lemak adalah tugas Lecithin. Ianya membantu untuk melancarkan pengeluaran susu juga.

Bina iaitu membina otot yang telah hilang akibat penyingkiran lemak oleh susu non GMO soya perisa vanila. ESP bagus untuk menambahkan 'hindmilk' pada susu ibu menjadikan ianya lebih berlemak dan bayi cepat kenyang.


Lengkap lah Set Bajet Kurus Menyusu buat ibu- ibu menyusu yang mengalami dilema berat badan tidak turun selepas bayi sudah berumur 6 bulan.

Kebiasaannya, fokus untuk kurus akan saya cadangkan buat ibu yang bayinya sudah pun mencecah 6 bulan. Tapi dengan set ini, ibu tidak perlu risau kerana ianya akan menggalakkan lagi penghasilan dan pengeluaran susu yang meriah buat si ibu.

BE POSITIVE, SUPPORT BREASTFEEDING

Hubungi saja Mas untuk pesanan sekarang ye 0136341955. Konsultasi percuma buat kalian.

Salam sayang,
ibum3m
Pengedar Shaklee Shah Alam

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...