Khamis, 22 Mei 2014

Tips Kumpul Stok Susu Ibu Supaya Anak Tidak Meragam

Salam bahagia..

Sungguh cepat masa berlalu. Lebih kurang sebulan lagi kita semua akan menjalani ibadah puasa. Semestinya inilah masa- masa yang crucial buat ibu- ibu menyusu. Sama seperti ibum2m, mesti mau gigih untuk mengumpul stok bekalan susu Mikail.
Bagi mengumpul stok dan memperbanyakkan penghasilan susu, semestinya para ibu boleh start dengan mengambil sumber makanan yang merupakan 'milk booster'. Sebagai contoh, lobak putih, air barli, sayuran hijau, produk tenusu, habatussauda, kurma, jus, oat dan lain- lain lagi. Boleh klik di SINI untuk mengetahui penggalak susu yang lain.
Selain itu, ada jugak kaedah lain untuk memperbanyakkan penghasilan susu iaitu melalui kaedah "Power Pumping (PP)". Kebiasaannya, ibum2m akan membuat PP sekali atau 2 kali seminggu iaitu pada hujung minggu sahaja. Kaedah ini memerlukan masa sejam dan saranan masa yang terbaik ialah pada waktu 12 tengah malam sehingga 6 pagi. Caranya adalah pam 10 minit, rehat 10 minit, pam 10 minit, rehat 10 minit dan kaedah ini dilanjutkan sehingga sejam. Boleh klik di SINI untuk mengetahui info lanjut mengenai power pumping.

Ok, di samping cara di atas, ibum2m juga mengambil supplemen Shaklee untuk mengumpul stok. Di antara objektif utamanya adalah untuk:

1. Sentiasa Bertenaga
Vitamin B Kompleks boleh membantu untuk penghasilan tenaga. Bonus, ianya juga merupakan agen penenang semulajadi yang membantu membuatkan mood para ibu sentiasa ceria. Tahukah para ibu yang hormon endorphin akan terhasil apabila kita gembira dan mood inilah yang membantu untuk melancarkan dan memperbanyakkan lagi penghasilan susu. Jadi, ibu- ibu mulai dari sekarang mestilah sentiasa senyum dan ceria ya!
HARGA : RM53.75 untuk 120 tablet
PENGGUNAAN : 3 Bulan ( Sebiji sehari)

2. Sentiasa Cergas Di Permulaan Hari
Ostematriks adalah sumber kalsium yang membantu menghilangkan lenguh- lenguh dan sakit belakang yang selalu menghantui ibu- ibu menyusu seperti ibum2m. Bonus lain adalah membantu ibum2m tidur lena walaupun selalu bangun malam, mengelakkan sembelit dan membuatkan pagi anda lebih cergas walaupun tidak cukup tidur pada malam hari.
HARGA : RM 61 untuk 120 tablet
PENGGUNAAN : 1 Bulan ( 4 biji sehari)
3. Percepatkan Dan Perbanyakkan Penghasilan Susu
Alfalfa merupakan agen penggalak susu yang berupaya untuk mempercepatkan dan memperbanyakkan penghasilan susu. Bonus kerana boleh mengawal keputihan, detoks, mengurangkan alahan dan mampu bertindak sama seperti kacip fatimah ;-)
HARGA : RM 53.75 untuk 330 tablet
PENGGUNAAN : 2- 3 Bulan ( Terpulang kepada penggunaan, maksimum 10 biji sehari)
4. Tidak Mudah Lapar Selepas Mengepam dan Menyusu
ESP adalah jawapannya. Ini memang tidak dapat dinafikan bagi ibu- ibu menyusu  macam ibum2m ni, nafsu makan memang tahap  'Dinasour' hihi..ESP ni sumber protein yang mampu membuatkan kita tidak mudah lapar. Bonusnya, susu yang terhasil menjadi lebih pekat dan berlemak, ini memudahkan bayi kita cepat kenyang dan memendekkan masa penyusuan. Bonus lain, boleh mencantikkan, mencerahkan dan melembapkan kulit. Malah boleh menghilangkan parut jerawat supaya para ibu cerah berseri menjelang Raya nanti..:-)
HARGA : RM 150.00 untuk 1 canister (850 gram) 
PENGGUNAAN : 2- 3 Bulan ( Terpulang kepada penggunaan, maksimum 3 scoop sehari)
Mari lihat testimoni ibu- ibu yang lain ..




HARGA KESELURUHAN HANYA RM318.50

(TIDAK TERMASUK HARGA POS RM10 untuk Semenanjung malaysia dan RM20 untuk Sabah/ Sarawak.)
Untuk mendapatkannya, para ibu boleh lah terus menghubungi ibum2m di talian 013-6341955. Pembayaran boleh diajukan pada akaun MASLIANI BT ABDUL@BEDDU, 162384968579 (MAYBANK) atau 10060023256524 (CIMB). Setiap pesanan akan dibuat selepas pembayaran dilakukan. Sila berikan butir- butir seperti bukti transaksi, nama penuh, alamat, no telefon dan alamat email.
Konsultasi berterusan hanya untuk anda tersayang. Mari ibu- ibu sekalian, kita penuhkan peti ais kita dengan stok susu yang meriah, berkhasiat dan berkualiti untuk si manja kita!!!
'BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING'
Salam Sayang,
ibum2m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...