Khamis, 8 September 2016

ESP Bantu Bersalin Tanpa Luka Episiotomi

Assalamualaikum sahabat kalian..

Apa kabar? Lama tidak mencoret di ruangan ini. Hari ni mo berkongsi lagi satu tips buat ibu- ibu preggie yang comel-comel di luar sana.


Umum tahu yang proses bersalin memang proses yang sangat memenatkan. Full of drama orang bilang di dalam tu. Ada masanya cepat, ada masanya penuh dengan kejutan, ada masanya ianya mudah sangat.

Dan daku rasa, pengalaman 'gunting dan jahit' adalah satu pengalaman yang agak mengerikan buat para ibu semua. Yang ni kita namakan luka episiotomi. Pada masa tu, memang kita tak hirau, asalkan bayi kita selamat dilahirkan.

Tapi yang sengsara nanti, time proses berpantang la..Huhu berdenyut- denyut sampai terasa di kepala ni.
Sahabat memang tau yang daku amik ESP ni sebagai 'milkbooster' dan mengurangkan rasa lapar tahap monsterku ini selepas mengepam.
.
Tapi, apa yang membuatkan daku berkali- kali gedeboookk jatuh chenta dengan ESP ni masa dekat- dekat mo bersalin Muhamad sempena 'Hari Guru 2016' baru- baru ni.



.
Tengahari Ahad, keluar tanda. 'Dear, klu tidak malam ni bersalin, mesti esok pagi ni', bilangku dengan incik asben, Nazim Ibnshakir. Dia dengan muka terkejut, 'Wah awal ni!'. Ya sebab dua anak sebelum ni tepat 40 minggu baru keluar. Tapi yang ni, baru 38 minggu.
.
Jam 10 malam, sakit suda sikit- sikit. Periksa masa masih sejam 2 jam baru sakit. Tidur..
Jam 12 tengah malam, eh ini suda 20 minit- 20 minit ni. Bersiap mo pigi Annur.
.
Pigi dapur, mo makan apa ni ya? Terfikir 2 anak sebelum ni memang penat push, oo jadi aku perlu 'tenaga tambahan' nanti dalam labor room. Amik shaker, letak air suam, tamar koko + 3 scoop ESP. Minum 2 sudu minyak zaitun. Amik air zam zam dan bawak bekal 5 biji kurma!
.
Jam 2 pagi, sampai Annur. Masuk labor room, nurse check suda 6cm. ' Puan, kita tak guna apa- apa ubat penahan sakit ya, kita let it naturally semua, tapi kami akan monitor', bilang Dr Wan Masliza,doktor bertugas pagi tu. Memang itulah kehendakku.
.
Jam 5.30 pagi memang sakit yang sangat- sangat, bukaan baru 9cm. Nurse suruh tunggu lagi supaya 10cm baru bole push. Tangan asben ku pegang erat dengan sisi katil.
.
Tepat 6.20 pagi, push kali ke-3. Alhamdulillah baby selamat ku lahirkan. 'Bersihnya anak awak. SubhanAllah Alhamdulillah' puji Dr Wan. Sambil letakkan bayi atas dadaku. Ku lihat dia memang bersih, tiada darah pun yang kena pada mana- mana bahagian badannya.😊
.
Alhamdulillah dia dilahirkan sangat mudah, tanpa jahitan, tanpa luka episiotomi yang ku kira para ibu semua geruni.
.
Kini, Muhammad suda mau menginjak 4bulan minggu depan. Dengan berat 5.9kg bulan lalu, dia membesar dengan sihat di samping jagaan mertuaku. Terima kasih mama !



.
Alhamdulillah asbab ikhtiar dengan ESP, proses bersalin jadi lebih mudah, lebih bertenaga dan paling penting, tanpa luka episiotomi! Syukur sangat 😍
.
Sungguh tidak ku cari yang lain. ESP tatap menjadi pujaan hatiku..Yeayyy ❤️!
.
Para ibu hamil, ESP wajib jadi peneman di bilik bersalin nanti tau! Jangan lupa order sekarang dari daku, MAS 013.634.1955.


Ada offer terbaik tau bulan ni! Expired pun lama lagi, May 2018! Promo September untuk ESP ialah beli 2, dapat 5% diskaun iaitu dengan harga RM302.10. Dan kalau beli 6 canister, dapat FREE lagi 1 canister. Semua berharga RM954. Boleh simpan sebagai stok atau berkongsilah dengan sahabat yang lain.
.
Pm cepat- cepat..
.
MAS 013.634.1955
Pengedar Shaklee Shah Alam
Pengeposan seluruh Malaysia
Salam Sayang,
Dulu ibum2m, kini ibum3m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...