Khamis, 8 Disember 2016

Kepentingan Smartphone Untuk Bisnes

Assalamualaikum.

Bisnes Shaklee jenis online bisnes. Segalanya di hujung jari runcing uols. Start dari konsultasi customer, info produk, up iklan di fb, insta dan tulis blog hampir 80% semuanya di buat guna henpon seja.

Order barang pun di buat secara online ja melalui www.shaklee2u.com.my.




Jadi, adalah penting untuk memiliki gajet macam smartphone yang sesuai untuk bisnes ni. Alhamdulillah, start dengan iphone 4 yang merupakan hadiah dari asben time hantaran kahwin 16 Disember 2010. Kecil kecil cili padi, memang sangat tahan banting. Masuk tahun ke-5 guna, barulah beri masalah iaitu bateri rosak dan tidak ringing. Tapi suda antar servis, Alhamdulillah ok sampai sekarang.

Terima kasih sekali lagi buat incik asben yang bagi present Iphone 6 yang diguna sekarang sempena kelahiran baby Muhammad bulan Mei lalu. Performance nya memang tiptop. Semmatt betul😁

Bateri tahan lama, laju dan sangat memudahkan. Bole download banyak apps yang membantu dalam bisnes. Buat poster, gambar cantik, semua jadi senang. Pasni kena upgrade lagi storage nya sebab banyak suda gambar. 

Satu hari, asben tanya lagi, 'Kalau saya beli ipad ok ka?'. Adeh macam best tapi terus saya balas, 'Ndakpa la, nanti dorang Maisha main pulak'.

Tapi setelah difikirkan, bagus jugak ada ipad sebab itu lebih besar skrinnya. Tidaklah susah mo menaip. Ehm, bole masuk dalam wishlist ni. 😜

Wishlist lagi, MacBook. Sebab kebanyakan mentor ada Macbook, dorang cakap senang mo bawak travel sebab sangat ringan. Inshaa Allah, menabung dulu kita ya supaya gemok bonus nya! Aamiin.

Syukur dengan apa yang ada, tapi bagus juga ada impian supaya kita lebih berjaya. Dia Yang Di Atas pun suruh kita lebih baik dari hari semalam bukan?

Gajet apa yang kalian guna sekarang? Ayok share jugak wishlist. Tulis impian supaya ianya mrnjadi kenyataan.

Aamiin 😊

Salam sayang,
ibum3m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...