Sabtu, 3 Disember 2016

Hobi Dulu Membentuk Keberanian Dan Keyakinan Di Atas Pentas

Bismillahirrahmanirrahim.

Malu mo cerita tapi cerita seja la.😂


Hobi ibum3m sejak kecil ialah menyanyi. Pernah tulis dalam buku laporan diri, cita- cita mo jadi penyanyi. Mungkin sebab dilahirkan dalam famili yang minat muzik. Bapa pandai main gitar sampai sekarang. Suara bapa kalah mendiang Broery! 😍

Alhamdulillah la di anugerahi bakat suara yang ku kira ok juga tapi tidak boleh la kalah Dato' Ct. Daku sipi- sipi Ct ja. Haha. Memang peminat tegar Dato Ct dari dulu lagi. Dari mula Juara Lagu time Jerat Percintaan tu, fuuh terus menusuk di kalbu.

Jom layan lagu Jerat Percintaan Siti Nurhaliza di sini.

Masa sekolah rendah dulu, pernah masuk Pertandingan Bintang Kecil selama 2 tahun berturut- turut. Tahun 1993, masa darjah 4, tidak dapat masuk final. Ingat lagi masa tu nyanyi lagu Aishah, Bangau Oh Bangau. Tahun berikutnya, 1994, Alhamdulillah masuk final dengan lagu Sheila Majid, Selamanya. Tapi disebabkan lagu tu susah untuk band mainkan, jadi terpaksa tukar lagu Haleda, Setia Kasih. Alhamdulillah dapat juara.😍

Sebenarnya dari bakat menyanyilah daku dapat meningkatkan keyakinan diri untuk berada di hadapan orang. Dulu, tersangatlah pemalu dan takut mo bercakap dengan orang. Lepas menyanyi, barulah hobi berkembang dengan memberanikan diri menyertai pertandingan bercerita, musabaqah, nasyid, kuiz agama, syarahan dan pidato.

Sedikit sebanyak hobi ni dapat meningkatkan jatidiri dan membina kekuatan dalaman untuk terus percaya pada diri yang kita mampu melakukan apa saja yang di ingini. Mampu mengatasi ketakutan 'stage fright', mampu berdiri di depan sebagai seorang ketua, dan sekarang sebagai seorang pengajar. Semua ini memerlukan keberanian bukan?

Sekarang, bakat ini diadaptasikan untuk menjadi duta Shaklee. Kenalah keluar dari perasaan malu iteww untuk menjual bukan?

Alhamdulillah di atas anugerahNya. Jadi, kembangkanlah bakat kalian ya. Jadikan ianya sebagai langkah permulaan yang positif ke untuk menggapai impian kalian.

Majulah Sukan Untuk Negara. Eh, lawak ja😁

Salam sayang,

ibum3m

Tiada ulasan:

Artikel lain yang di minati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini