Rabu, 22 Oktober 2014

IbuM2M Bertemu Heliza Helmi


Assalamualaikum dan salam ceria..
Selamat bercuti semua..Plan apa hari ni? Mesti ada yang plan bawa anak jalan- jalan, plan kemas rumah ka, plan berehat di rumah sambil mencuba resepi baru ka.. Apapun plan ibu- ibu sekalian, ibum2m harap semoga urusan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan olehNya. Aamiin..

Happy Diwali buat rakan- rakan India yang meraikannya. Plan ibum2m hari ni, kemas rumah, dan mau sapu dan mop lantai dengan Basic H Shaklee. Mentang- mentanglah sudah seminggu tidak mop lantai, bukan main semut- semutan 'berkawad kaki' sambil ber'cheerleading' lagi ya. Geram jugak tengok tapi sebab memandangkan berkejar masa, tiadalah dayaku untuk mengemas rumah. Alhamdulillah dengan Basic H ni, bolehlah bertahan 3 sampai 4 hari untuk semut tu datang..huhu

Plan di waktu petang, memang mau bertandang ke rumah ofismate di Kajang, Puan Ainul Malik. Usai bertemu, teruslah bawa m2m ke Jusco Cheras Selatan sebab sudah janji untuk belikan 'playdoh' untuk Maisha. Sorilah Maisha, ibu tak sempat sudah buatkan 'playdoh' homemade kita macam sebelum ni.

Time makan di Orchid Bistro, excited nih sebab ternampak kelibat seorang gadis kecil molek berjubah hitam, bertudung litup. Dalam hati, eish macam kenal ja ni, pastu perasan yang kelibat tu memang adik Heliza Helmi. Ibum2m memang minat betul dengan lagu Jom Zikir Lailahaillallah, nih memang lagu favourite ibu bersama Maisha dan Mikail.

Dengan tanpa segan, minta lah izin untuk amik gambar, kesian Heliza, terganggu kejap makan malamnya. Dan inilah hasilnya..



Thanks ya adik Heliza, ramah comel kenit dan ayu gitew..Ibum2m senyum sampai tak nampak telinga..hehe



Maisha pun hairan ibunya ter'over' excited. Alhamdulillah sejuk mata memandang. Semoga kita semua tergolong dalam golongan yang diredhai olehNya.. Aamiin..:-)

Jom dengar lagu Heliza ni, boleh lah jadi lagu favourite para ibu dan anak- anak kita lepas ni..insya Allah..

Jom Zikir by Heliza Helmi

Semoga bermanfaat! 


Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...