Ahad, 28 September 2014

Tips Penyusuan : Petua Atasi Puting Luka

Hari ni ibum2m mau kongsi petua untuk mengatasi puting luka. Yalah, bagi ibu- ibu yang menyusukan anak ni, memang ekcited jugak mo tengok bayi kita tumbuh gigi kan? Tapi ibum2m sangat gerun tengok gigi dorang ni..huhu


Mikail tayang gigi :-)


gerun ibum2m tengok giginya tu..huhu

Maisha dulu, seminggu lagi harijadi 1 tahun, baru dia tumbuh gigi. Maisha tumbuh gigi yang bawah dulu. Berlainan pulak dengan Mikail. Alhamdulillah, Mikail setahun 10 hari baru tumbuh gigi atas dulu. Orang kata gigi arnab! :-)..

Ayokk petuanya.. senang dan mudah sahaja. Ibu hanya perlu picit puting sehingga keluar sikit air susu, pastu sapu sahaja pada bahagian puting yang luka.


Susu ibu ni memang sangat UNIK sebab ianya mengandungi sedikit vitamin E yang boleh membantu dalam proses penyembuhan. Namun, perlu di ingat ya para ibu, vitamin E yang ada dalam susu kita ni SEMULAJADI. Jadi, janganlah beli dan sapu vitamin E sintetik yang ada di pasaran sebab ianya boleh membahayakan bayi kerana ada bahan toksik dalamnya.

Jom baca artikel ini untuk maklumat selanjutnya. 

'BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING'

Semoga bermanfaat!

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...