Sabtu, 27 Ogos 2016

5 Vitamin Wajib Ada Dalam Set Penyusuan Ibu

Bismillahirrahmanirrahim..

Teringat masa mula- mula menyusukan Maisha. Alhamdulillah susu memang meriah. Tapi ada satu perkara yang berlegar di fikiran, "Cukupkah zat/ nutrisi yang aku bagi untuk Maisha melalui susu ibu ni?"


Lagi takut, orang cakap apa yang ibu makan, semuanya akan di rasa dan tersalur untuk anak melalui susu ibu. Jadi, klu ibunya makan sebarang, semua tu akan di rasai oleh bayinya jugak.


.
Di sini lah mulanya kesedaran untuk berikan semaksimum mungkin zat untuk Maisha. Kebetulan masa tu juga, ofismate perkenalkan dengan Set Menyusu Shaklee.
.
Set Menyusu inilah asbab Maisha dapat ku susukan sepenuhnya selama 1 tahun 3 bulan, diteruskan dengan Mikail, fully bf sampai 2 tahun 1 bulan dan sekarang perjuangan masih lagi diteruskan dengan Muhammad yang berusia 3 bulan.
.
Bagi ku, 5 supplemen yang WAJIB ada dalam set penyusuan ibu ialah:-
  •  Vitalea - Multivitamin yang pertama dihasilkan di dunia pada tahun 1915. Asalnya dikenali sebagai 'Vitalize-Mineral' dan disingkatkan sebutannya kepada 'Vita-Min'. Cukup untuk memenuhi lompang- lompang zat dalam tubuh si ibu sebagai pelengkap nutrisi dan membekalkan tenaga segera.

  • Sustained Release Vitamin C- penting untuk tingkatkan sistem pertahanan ibu dan anak. Bonus, masalah kulit seperti jerawat, jeragat, liang pori wajah akan berkurangan klu amik vitamin yang satu ini.

  • Vitamin B - bagus untuk anti- stress. Ketenangan si ibu akan menambahkan lagi produksi susu yang dihasilkan. Bonus juga, B for 'beauty' katanya..

  •  Alfalfa - ini vitamin yang paling aku 'chenta'. Bantu mempercepatkan penghasilan susu.

  • ESP - Bantu meningkatkan 'hindmilk' dalam susu ibu. Membuatkan bayi cepat kenyang. Bonus, kulit ibu dan anak bertambah cerah dan gebus gebas giteww..



Mo tambah lagi satu yang paling 'wajibul ghunnah' iaitu OSTEMATRIKS. Yang ini kalau tinggal, memang hangin satu badan. Sangat bantu kurangkan lenguh- lenguh badan dan sakit belakang. Sembelit pun tiada masa berpantang. Alhamdulillah..
.
Bagi sahabat ibu- ibu yang tengah menyusu di luar sana, pilihlah supplemen terbaik untuk bantu anda dalam perjuangan penyusuan kalian. Kajian membuktikan produk Shaklee memang benar- benar berkesan dan selamat untuk diamalkan.
.
Bagi asben yang prihatin, bantulah isterimu setiap bulan dari segi supplemen ni. Mesti dia akan bertambah sayang. Ini jugasebagai tanda anda menyokong perjuangan beliau untuk memberikan hanya yang TERBAIK buat si comel ..
Roger saya, kita crita- crita pasal perjuangan ini ya..

" BE POSITIVE, I LOVE BREASTFEEDING"

Rakan penyusuan anda,
Kak MAS aka ibum3m
013.634.1955

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...