Khamis, 4 Mei 2017

Kesihatan Organ Hati Yang Sering Dianggap Remeh

Assalamualaikum wbt.

Jarang kita dengar kepentingan untuk menjaga kesihatan organ terpenting dalam sistem badan manusia iaitu hati. Hati atau lebih dikenali sebagai hepar merupakan organ terbesar dalam badan manusia.



Terdapat beberapa fungsi hati yang perlu kita ketahui. Di antaranya ialah :

1. Menapis dan menyahtoksik darah

2. Detoksifikasi protein
3. Membantu dalam proses pembekuan darah.
4. Tempat penyimpanan vitamin dan mineral.
5. Mengawal hormon.


Gejalanya sangat sukar dikenalpasti. Tapi sekiranya kalian senantiasa terasa cepat letih, lesu, sentiasa lemah, jaundis dan kehilangan berat badan. Ini mungkin boleh dipertimbangkan untuk mengambil langkah pencegahan terhadap kerosakan hati tersebut.

Selain mengamalkan gaya hidup dan pemakanan sihat, pencegahan boleh di ambil dengan mengamalkan supplemen antioksida. Penting sebab punca sel dalam badan kita rosak adalah kerana radikal bebas sama ada yang terhasil dari dalam tubuh dan juga dari persekitaran yang tidak sihat. 

Justeru, dengan pengamalan supplemen anti oksida diharap dapat mengurangkan sel badan kita dari mudah rosak. Khususnya, dapat membina sel membran yang terdiri daripada phospholipid dalam sel hati tersebut.

Supplemen anti oksidan adalah terdiri dari 3 jenis vitamin iaitu vitamin A, C dan E. Produk Shaklee yang mengandungi ACE ini boleh diperolehi dengan mengamalkan Carotomax, Sustained Release Vitamin C dan Vitamin E.

Kedua, amalkan supplemen DTX Shaklee yang khusus buat kesihatan hati.



Ketahui mengenai DTX Complex Shaklee di SINI.

Ketiga, untuk kesihatan menyeluruh, amalkan Vivix Shaklee amatlah disarankan. Minuman botanikal yang di rumus khas untuk bertindak sehingga ke peringkat sel DNA. Mampu memperbaiki dan memperbaharui sel- sel badan yang rosak kepada yang lebih sihat.

Justeru, janganlah ambil enteng berkenaan dengan organ hati ini. Jangan tunggu sampai masa sudah terlewat untuk menjaga kesihatan hati. Mencegah lebih baik dari mengubati.

In shaa Allah dengan amalan gaya hidup sihat, bersenam dan pengambilan nutrisi dan suplemen yang betul, kita masih mampu mengelak kerosakan hati sekaligus mencegah kerosakan yang lebih parah akibat dari masalah yang dihadapi.


Sekiranya berminat dengan produk Shaklee, hubungi saja Kak Mas 013.634.1955. Sedia memberikan konsultasi terbaik buat kalian.

Salam sayang,

ibum3m
Pengedar Shaklee Shah Alam

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...