Jumaat, 20 Jun 2014

5 Doa Wajib Buat Keluarga Islam

 

 
 
Doa Keluarga Bahagia
 
" Dan juga mereka yang diredhai Allah iaitu orang- orang yang berdoa dengan berkata: "Ya Tuhan Kami, anugerahkanlah kepada kami isteri- isteri kami dan keturunan kami sebagai penenang hati (kami) dan jadikanlah kami orang- orang yang bertakwa."
(Surah Al-Furqan, ayat 74)

Doa Ibu Menyusukan Anak
 
"(Dialah Allah SWT) yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjuki aku", "dan Dialah Tuhan yang memberiku makan dan minum","dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku".
(Surah Asyu'ara, ayat 78-80)

Doa Mencukupkan Keperluan Diri Keluarga
 
"Cukupkanlah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai Arasy yang besar."
(Surah At- Taubah, ayat 129)
 
Doa Ketika Ditimpa Musibah
 
"Wahai TUhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua- dua ibubapaku serta bagi orang- orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan."
 
Doa Memohon Dikurniakan Anak
 
"Ya Allah, berikanlah kepadaku dari sisiMu keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau adalah Pendengar permohonan."
(Surah Al- Imran, ayat 38)

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...