Isnin, 18 Ogos 2014

GLA Complex Bantu Lancarkan Haid Dan Kecutkan Cyst

GLA Complex Shaklee terbukti boleh membantu dalam usaha untuk melancarkan haid dan mengecutkan cyst atau ketumbuhan abnormal yang dialami oleh golongan wanita.

GLA Complex
GLA Complex Shaklee atasi senggugut
 
 
Di sini ibum2m berkongsi testimoni GLA Complex Shaklee yang terbukti boleh membantu kita ke arah kesihatan yang lebih baik.






Berkongsi pengalaman dulu, semasa ibum2m form 5, memang pernah kena jugak ovarian cyst ni. Ingatkan golongan yang berkahwin saja boleh kena, tapi tidak disangka, Allah Maha Mengetahui kan? Alhamdulillah selepas buat pembedahan kecil iaitu 'laparoscopy', cyst tu sudah tiada..
 
Seringkali masalah cyst ni dikaitkan dengan masalah kesuburan kan? Bahayakah ovarian cyst ni? Macam mana boleh jadi? Ha..ni ibum2m kongsikan jawapan dari blog Dr. Zubaidi..
 
" Menurut beliau, ovarian cyst ni sebenarnya kantung yang mengandungi cecair yang berada dalam ovari kita. Cecair ni kadang- kadang hanya mengandungi air yang pekat likat dan ada kes lain, ianya mempunyai tisu- tisu lain seperti rambut dan gigi..
 
Ovarian cyst yang normal akan membesar dan pecah lalu mengeluarkan telur yang matang semasa hari ovulasi. Cyst ni dinamakan follicle. Kalau follicle ni tidak pecah, saiznya bertambah besar maka ianya dipanggil sebagai functional ovarian cyst. Kata Dr Zubaidi, ni tidak berbahaya kecuali saiznya bertambah besar.
 
Ada 2 jenis ovarian cyst samaada ianya boleh mengganggu kesuburan dan yang TIDAK mengganggu kesuburan.
 
Ovarian cyst yang boleh mengganggu kesuburan ialah Endometriosis dan PCOS (Polycystic Ovarian Cyst).
 
Ovarian cyst yang TIDAK boleh mengganggu kesuburan ialah Functional cyst, Cystadenomas dan Dermoid cyst."
 
Orang cakap 'Mencegah Lagi Baik Dari Mengubati', jadi sebaiknya bagi ibu- ibu manis yang sememangnya ada masalah cyst ni, ibum2m sarankan pengambilan GLA Complex Shaklee yang KONSISTEN, insya Allah dapat mencegah cyst tersebut dari berulang kembali..dengan izinNya jua..
 
Ada saja masalah period tidak teratur, ingatlah GLA..
 
Masalah senggugut yang teruk, ingatlah GLA..
 
Masalah kesuburan, ingatlah GLA..
 
Tapi jangan INGAT saja, ORDERLAH GLA Complex Shaklee dengan ibum2m..:-)
 
GLA Complex Shaklee hanya RM91.25 untuk 60 kapsul sahaja!
 
Hubungi ibum2m di talian 013-6341955 sekarang!!!
 
 
Semoga bermanfaat, sayang semuanya...;-)
 
 
 

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...