Jumaat, 29 Ogos 2014

GLA Complex : Berapa Jumlah Dos Yang Diperlukan Untuk Setiap MasalahDihadapi?

GLA Complex Shaklee mempunyai banyak manfaatnya. Tapi, berapakah jumlah dos GLA yang diperlukan untuk setiap masalah yang kita hadapi?

Jom ketahuinya..

GLA Menjadikan Kulit Terhidrat Dengan sempurna untuk kecantikan luaran dan dalaman
 
Tanpa GLA yang mencukupi, membran- membran sel tidak boleh mengekalkan kelembapan lalu menjadikan kulit kering, kasar dan cenderung kepada kedutan. Kajian mendapati bahawa wanita yang mengambil makanan tambahan GLA mengalami kehilangan lembapan yang kurang serta mempunyai kulit yang lebih berseri dan bercahaya.

Dos terapeutik yang disyorkan : 150mg - 200mg GLA sehari.

GLA untuk menangani Masalah simptom Pra- haid
 
Hampir 90% wanita dengan PMS mendapat kelegaan yang berkesan dengan mengamalkan GLA. Para wanita yang menghadapi simptom- simptom PMS yang teruk boleh mengikuti dos terapeutik selama 3 hari sebelum tarikh jangkaan bermulanya haid anda.

Dos terapeutik yang disyorkan : 200mg GLA sehari

GLA untuk  Masalah Artritis Reumatoid
 
GLA boleh mengawal simptom- simptom keadaan autoimun seperti artritis reumatoid (RA). 73% daripada pesakit mengalami sendi yang lembut dan bengkak yang berkurangan serta menghentikan atau mengurangkan penggunaan ubat- ubatan NSAID di akhir kajian.

Dos yang disyorkan : 540mg GLA sehari

GLA untuk menenangkan Sindrom Menopaus

GLA mampu menyekat aktiviti prostaglandin yang boleh membantu menangani simptom- simptom menopaus seperti panas dan berpeluh malam yang dianggap merupakan akibat aktivti prostaglandin yang berlebihan.

Dos yang disyorkan : 300 - 800mg GLA sehari

GLA untuk memerangi Neuropati Diabetes
 
Makanan tambahan GLA memperbaiki simptom- simptom neuropati diabetes iaitu suatu keadaan yang menyakitkan hasil daripada degenerasi saraf secara beransur- ansur disebabkan oleh tahap glukosa yang tinggi). GLA untuk membantu memulihkan status antioksidan yang biasa dalam tisu- tisu dan mengekalkan fungsi saraf yang sihat.

Dos terapeutik yang disyorkan : 360mg GLA sehari

GLA untuk melegakan Ekzema Kulit
 
Wanita dan kanak- kanak yang terdedah kepada alahan didapati mempunyai tahap GLA yang lebih rendah di dalam susu ibu dan darah. Kajian terbaru menunjukkan bahawa suplemen GLA membantu mengurangkan tanda- tanda ekzema atopik.

Dos yang disyorkan: 500- 900mg GLA sehari.

GLA membantu melawan Kanser Payudara
 
Kajian terbaru mendapati bahawa wanita dengan kanser payudara mendapat manfaat daripada GLA. Kesan positif daripada GLA adalah dari keupayaannya untuk meningkatkan alirah darah ke tisu- tisu kanser,seterusnya membenarkan dos kemoterapi yang lebih besar untuk mencapai tumor.

Dos yang disyorkan : 2.8gram GLA sehari


Nah, tau sudah berapa jumlah dos yang diperlukan untuk mengatasi setiap masalah yang dihadapi kan?

Tapi jangan risau, sebiji kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi 798.39mg GLA. Jadi, semua masalah di atas insya Allah boleh diatasi dan dikawal dengan sebiji kapsul GLA Complex Shaklee sahaja sehari!

Tapi bagi membantu melawan kanser payudara, 3-4 biji GLA sehari Insya Allah sudah memadai..dengan izinNya jua..;-)

Jom order GLA Complex Shaklee sekarang!

Hubungi saja ibum2m ya..013-6341955..

Salam sayang,
ibum2m

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...