Selasa, 25 April 2017

6 Tips Apa Yang Perlu Dilakukan Selepas Melahirkan Di Hospital Yang Ibu Perlu Tahu

Assalamualaikum wbt.

Tahniah di atas kelahiran si manja kalian. Mesti rasa teruja bukan? Dapat mencium bau dari syurga. Nikmatnya sungguh tidak dapat di gambarkan dengan kata- kata. Syukur Alhamdulillah di atas kurniaanNya yang maha hebat ini.


Sejurus selepas kelahiran, si ibu mesti memerlukan rehat yang cukup setelah bertarung nyawa melahirkan sang wira. Oleh yang demikian, di sini Kak Mas kongsikan apa yang perlu dibuat selain berehat, sejurus selepas melahirkan.

1. Tukar segera baju dan pad kain yang di pakai setelah selesai segala urusan kelahiran. Ini supaya kalian berasa lebih selesa untuk berehat. Mohon pertolongan suami untuk bersama membantu kalian.

2. Makan ubat penahan sakit seperti yang diarahkan oleh doktor. Ikut saranan mereka.

3. Apabila bayi tidur, si ibu pun mesti turut tidur juga untuk mendapatkan rehat yang secukupnya.

4. Minta bantuan daripada jururawat bertugas mengenai apa sahaja kemusykilan seperti bayi, diri sendiri, susu ibu dan sebagainya. Sebagai contoh semasa bersalin di Annur, jururawat di sana menawarkan untuk membersihkan uri. Alhamdulillah syukur ada yang ingin memudahkan urusan kami.

5. Pastikan segala bekalan makanan dan minuman seperti biskut dan air dekat dengan kalian. Jadi, kalian tidak perlu bangun dari katil untuk mencapainya.

6. Boleh terima tetamu untuk melihat bayi tapi hadkan masa kerana si ibu dan bayi perlu masa untuk berehat.

Haa.. ada satu lagi tips yang boleh di tambah iaitu pengambilan secara terus Set Postnatal Shaklee sejurus selepas proses kelahiran. Ianya juga dikenali sebagai Set Berpantang atau Set Bersalin Shaklee. Jika kalian memilih set berpantang berbentuk jamu, ianya mesti di ambil sekurang- kurangnya satu minggu selepas melahirkan. 

Akan tetapi, berlainan dengan Set Postnatal Shaklee ini, ianya boleh di amalkan sejurus selepas melahirkan.

Set Postnatal Shaklee terdiri dari 6 produk iaitu Vitalea, Vitamin C, Alfalfa, OmegaGuard, Energizing Soy Protein (ESP) dan Ostematriks. Boleh add- on vitamin B Kompleks dan Lecithin yang berfungsi sebagai anti- stress dan untuk mengelakkan bengkak susu.


Di antara kebaikan Set Postnatal Shaklee ini ialah:

i) Sentiasa bertenaga
ii) Tidak mudah lapar
iii) Tidak mudah letih, lesu dan penat
iii) Menggalakkan penghasilan susu
iv) Mengurangkan sakit belakang
v) Membantu mengurangkan lenguh- lenguh dan sakit badan
vi) Mengelakkan insomnia
vii) Mengelakkan sembelit
ix) Mengecutkan rahim
x) Membantu mengelakkan bayi kuning


Jom lihat testimoni di bawah ini :-




Berminat mendapatkan Set Postnatal Shaklee, boleh saja hubungi Kak Mas, 013.634.1955. Kak Mas sedia memberikan konsultasi terbaik buat kalian. In shaa Allah.

Semoga bermanfaat!

Salam Sayang,
ibum3m
Pengedar Shaklee Shah Alam

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...