Rabu, 19 April 2017

7 Supplemen Tenaga Wajib Buat Sang Ibu Menyusu Dan Bekerja

Bismillahirrahmanirrahim

Sesungguhnya tugas ibu tidak pernah selesai. Bangun seawal pukul 5 pagi. Masakkan bubur untuk bekalan si bayi. Sediakan susu perahan. Botol susu buat si abang. Bergegas menyiapkan segala kelengkapan mengepam.

Persiapkan diri. Masukkan segala kelengkapan ke kereta. Angkat bayi dan si abang yang masih tidur ke atas car seat. Kereta meluncur laju seawal 6.45 pagi.

Sebaik pulang ke rumah dalam pukul 6.30 petang, tidak pun sempat duduk. Terus ke dapur, sambil mencuci beras untuk dimasak buat makan malam. Sediakan segala lauk dan sayur untuk makan malam. Simpan susu perahan dalam peti ais, rendam segala kelengkapan mengepam dalam Basic H.

Mandi. Solat maghrib. Masak. Makan. Solat Isyak. Layan suami dan anak- anak. Tidurkan anak. Kemas dapur. Basuh segala kelengkapan mengepam. Dan segalanya seakan satu kitaran lengkap. Dimana ianya bermula dan berakhir.

Pasti kau yang membacanya juga turut merasakan tahap keletihan dan kepenatan sang ibu. Belum lagi pada malamnya, beliau hanya tidur- tidur ayam kerana perlu memenuhi kehendak sang bayi yang menyusu penuh.

Fuh. Inilah yang dinamakan pengorbanan sang ibu. Tidak ternilai.

Oh Sang Suami!

Berikanlah hadiah buat mereka. Berikanlah sokongan buat mereka untuk menghadapi hari- hari yang mendatang. Agar diri mereka tidak cepat di mamah usia, tidak cepat menjadi si bongkok tiga yang luruh giginya, yang bongkok badannya.

Nah, ini sedikit senarai 'BANTUAN' buat isterimu yang merupakan ibu kepada anak- anakmu.

1. Vitalea

2. B Kompleks


3. Ostematriks

4. ESP ( Energizing Soy Protein)


5. Performance Drink


6. Cinch Energy Tea Mix




7. Vivix



Hadiah ini tidak ternilai. Pasti dia akan lebih sayang kepadamu. Hulurkan sedikit kudratmu, hadiahkan SET TENAGA buat dia yang kau cinta. 

Eh, bukan dia saja. Kau pun boleh juga berkongsi Set Tenaga ini dengan si cinta hati. Sharing is loving, bukan?


Semoga bermanfaat!

Salam sayang,
ibu anak tiga
Pengedar Shaklee Shah Alam
013.634.1955

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...