Isnin, 17 April 2017

Cara Menghilangkan Sunburn Dengan Cepat, Semulajadi Dan Berkesan

Assalamualaikum.

Alkisahnya, selepas balik dari Tawau cuti sekolah baru- baru ni, sehari saja rehat di rumah. Lepas itu, Jumaat sambung pulak bercuti menemani incik asben pegi Port Dickson. Beliau ada 'team building'. Jadi, kami pun anak- beranak jadi 'ekor'. Keh keh.



Asben sebut saja, 'Mahu bermalam di Lexis?'. Sebut saja Lexis Hibiscus, teruja sungguh. Terbayang private pool yang sangat best tu. Pengalaman selama 3 hari 2 malam di sana tidak dapat kulupakan. Memang pasti mahu pegi lagi.

Balik dari PD. Muka kena sunburn. Cepat cepat minta pendapat rakan dalam group whatsapp.


Sebenarnya, tips mengelak dari sunburn ni, kita kena elakkan terkena matahari bermula dari pukul 10 pagi hingga 3 petang. Tapi, ibu terpaksalah layan karenah m3m yang satu itu. Yalah, sudah ada pool dalam bilik sendiri, sudah pasti lah mahu terjun saja bukan?

Berbalik kepada cadangan rakan- rakan, di antara supplemen yang terbaik untuk menghilangkan sunburn dengan cepat ialah:

1. Vivix

Minuman kesihatan yang berasaskan botanikal yang mampu bertindak jauh ke dalam sel DNA. Bersifat melindungi, memperbaiki, memulihkan seluruh sel termasuklah sel kulit. Bertindak secara dalaman.

2. ESP ( Energizing Soy Protein)

Minuman protein yang berasaskan soya non- GMO mengandungi 9 jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Bertindak untuk memperbaiki dan memperbaharui tisu- tisu rosak dan menggantikannya dengan tisu yang baru dan lebih sihat. Mampu mencerahkan kulit dan memudarkan parut jerawat.

3. Vitamin C

Sustained Release Vitamin C yang bertindak mengikut formulasi pelepasan masa mampu mencerahkan kulit. Di samping, membantu masalah jeragat, jerawat dan liang pori terbuka.

4. Vitamin E

Khusus buat kesihatan kulit. Membantu melembapkan, menghilangkan parut dan sunburn serta mampu mencerahkan dan memperbaiki tekstur kulit wajah.

5. Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite

Merupakan salah satu rangkaian Set Penjagaan Wajah Nutriwhite. Berasaskan 3 bahan utama iaitu rumpai laut, alga hijau dan Strawberry begonia. Rumpai laut untuk membuang kekotoran, membuang sel kulit mati dan menegangkan kulit. Alga hijau menyahtoksin dan melembapkan dan Strawberry begonia untuk mencerahkan dan menyeimbangkan pigmen.

6. Overnight Renewal Whitening Cream Nutriwhite

Merupakan salah satu rangkaian Set Penjagaan Wajah Nutriwhite. Bertindak memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit semasa tidur. Berasaskan tumbuhan semulajadi, Linden, Scullcap dan Vitamin C. Membantu melembapkan kulit dari dalam, mencerah, menghilangkan radang kulit dan seterusnya mengembalikan keserian wajah.
Jom tengok testimoni mengenai cara untuk menghilangkan sunburn dengan cepat dan berkesan.

#Testimoni 1:


#Testimoni 3:




Tips lain, sentiasa minum air secukupnya, jaga pemakanan seimbang, tidur secukupnya dan jangan lupa sapu krim UV supaya kulit kita sentiasa terhindar dari pancaran cahaya matahari.


Berminat untuk mendapatkan Set Kulit Sunburn ini, bolehlah menghubungi Kak MAS, 013.634.1955. Konsultasi terbaik hanya buat kalian.

Salam sayang,

ibum3m aka Kak MAS
Pengedar Shaklee Shah Alam

2 ulasan:

Wahidah Azizan berkata...

Sunburn memang malu kalau teruk tau

Ibuzarith berkata...

Bila muka sunburn memang kurang keyakinan diri.. nasib baik ade set sunburn ni kan

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...