Ahad, 20 Julai 2014

Petua Yang Senang, Jimat dan Mujarab Untuk Hilangkan Selesema DenganMinyak Bawang Putih

Satu hari tu macam biasa la, tengah scroll- scroll newsfeed FB, tiba- tiba terjumpa satu petua yang memang ringkas, mudah dan paling jimat untuk menghilangkan selesema. Memang sekarang, cuaca yang tidak menentu, selalunya musim panas di waktu pagi dan hujan lebat di waktu petang membuatkan M2M di jangkiti selesema daripada rumah pengasuhnya.

Pada malam tu, memang dengan ibum2m sekali terjangkit flu. Jadi, tanpa berlengah terus ke dapur dan praktikkan minyak bawang putih. Cara- caranya :

1. Bakar seulas bawang putih di atas api sehingga keluar minyak.
2. Lenyekkan dalam pinggan dengan menggunakan garfu.
3. Letakkan beberapa titik minyak zaitun atau minyak kelapa dara atau apa- apa minyak yang ada.
4. Sapukan ke bahagian dada, belakang dan tapak kaki anak- anak.
5. Pakaikan stokin.



Alhamdulillah, esok pagi memang terus kering hingus. Sememangnya petua ini sangat mujarab, syukur Ya Allah...

Tapi harus ingat ya para ibu, jangan sekali- kali bakar bawang putih tu sampai 10 ulas ya, paling maksimum pun 3 ulas sahaja. Sebabnya ada kes yang sampai melecur kaki anak dibuatnya angkara Ibu terlalu ekstrem. Ini kisah benar ya!! Oleh itu, bagi ibum2m, cukup sekadar 1 ulas bawang putih utk penggunaan 3 orang. Minyak ini memang panas sebab ibum2m suda cuba sendiri. Jadi, sebaiknya apabila sapu, hanya amik minyak sahaja, jangan tepek sekali dengan bawang tersebut.

Petua di atas sememangnya untuk membantu apabila anak- anak kita dijangkiti selesema. Tapi sebagai langkah pencegahan, kebiasaannya, Maisha yang berumur 2 tahun setengah akan saya berikan 2 biji Vitamin C cheweable dan 1 biji Omega Guard setiap hari untuk meningkatkan sistem pertahanan badannya dan menggalakkan perkembangan otaknya supaya senang fokus.

Bagi Mikail, 8 bulan yang masih menyusu, sebelum tidur, ibum2m akan makan 1 biji Garlic Complex,1 biji Vitamin C Sustained Release dan 1 biji Omega Guard. Secara tidak langsung, dapatlah Mikail kebaikannya melalui susu ibu..



Ok, moga petua ini bermanfaat untuk semua. Untuk sebarang pesanan produk Shaklee, bolehlah menghubungi ibum2m di talian 013-6341955 ya..;-)

Salam sayang,
Ibum2m

Tiada ulasan:

Artikel lain yang di minati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini