Khamis, 10 Julai 2014

Phytocol-ST : Inovasi Terbaru Shaklee Untuk Mengawal Paras Kolesterol Dalam Tubuh

Bersempena dengan National Conference 2 bulan yang lepas, Shaklee Malaysia telah memperkenalkan produk terbaru iaitu Phytocol-ST. Phytocol- ST ini direvolusikan khas untuk 6 juta warga Malaysia yang menghadapi masalah tinggi kolesterol. Dianggarkan satu daripada 3 orang dewasa Malaysia yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi.
 
 
 
Apa itu Kolesterol?
 
Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah dan kesemua sel- sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran, hormon, hempedu dan tisu- tisu lain dalam tubuh.
 
Dua Sumber Utama Kolesterol
 
Dihasilkan semulajadi oleh hati tetapi boleh juga diperolehi daripada makanan seharian. Kolesterol yang dimakan akan meningkatkan paras kolesterol dalam darah kita. Apabila kandungan kolesterol dalam darah kita terlalu tinggi, ini akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan angin ahmar.
 
Bagaimana Kolesterol boleh Menyebabkan Penyakit Jantung?
 
Terdapat 2 jenis kolesterol iaitu :
 
# LDL (Low density lipoprotein)
 
Dikenali sebagai kolesterol 'JAHAT' kerana jika ianya terlalu tinggi dalam darah, ia boleh membentuk 'plak', bahan melekit yang boleh menyumbatkan salur darah dan sekaligus menyekat aliran darah. keadaan inilah yang berlaku semasa serangan jantung atau angin ahmar.
 
# HDL (High density lipoprotein)
 
Dikenali sebagai kolesterol 'BAIK' kerana ia membantu mengangkut kolesterol dari salur darah balik ke hati untuk disingkirkan. Diumpamakan HDL sebagai 'pembersih' kepada salur darah kita.
 
Jadi, untuk kesihatan berpanjangan amatlah disarankan kita mengekalkan paras HDL tinggi manakala paras LDL rendah dalam tubuh kita.
 
Penyebab Utama Masalah Tinggi Kolesterol di Malaysia?
 
Pengambilan makanan yang berlemak dan tinggi kolesterol adalah penyebab utama terjadi masalah tinggi kolesterol di Malaysia. Analoginya, kita..
 
Sarapan : Roti canai 2 keping = 350mg kolesterol
Makan tengah hari : Nasi Lemak = 213mg kolesterol
Makan Malam : Char Kway Teow = 235mg kolesterol
______________________________________________
        Jumlah kolesterol sehari = 789mg!!!
 
Akan tetapi, Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan tidak melebihi 300mg kolesterol sehari, manakala bagi mereka yang menghidapi masalah jantung hendaklah dikurangkan kepada 200mg kolesterol sehari.

3 Petua Merendahkan Paras Kolesterol Darah Anda
 
#1 Amalkan pemakanan yang seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut
#2 Lakukan senaman lebih kerap
#3 Turunkan berat badan
#4 Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000mg Fitosterol tumbuhan ke dalam diet harian anda
 
Untuk mengetahui tips- tips lain untuk menurunkan paras kolesterol anda, boleh klik di SINI. 
 
Jadi amalkan pengambilan Phytocol-ST yang membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan sehari.
 
 
 
 
Jika TIDAK, anda perlu mengambil makanan bersamaan dengan 200 biji lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari untuk membekalkan 2,000mg fitosterol dalam diet harian anda!!!
 
Justeru, saranan paling MUDAH untuk mengawal paras kolesterol dalam darah anda adalah dengan mengambil 2 biji tablet Phytocol- ST dua kali sehari selepas makan.
 
 
Dapatkan Phytocol -ST sekarang dengan hanya RM197 untuk 120 biji, penggunaan selama 2 bulan.
 
Dapatkannya SEGERA dengan hanya satu klik sahaja di bawah ini..
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=81b9550f1b1820eca22b1dd083af2b13
 
 
Untuk sebarang pertanyaan, boleh saja menghubungi ibum2m di talian 013-6341955 ya. Konsultasi PERCUMA dan berterusan semestinya khas untuk anda.
 
Sayangilah Diri Anda Dan Keluarga Anda!!!
 
Salam sayang,
ibum2m
 

Tiada ulasan:

Resepi Nuget Ayam Homemade

Assalamualaikum Hari ini mau kongsi Resepi Nuget Ayam Homemade Boleh lah bikin untuk minum petang atau makan malam Bahan A : 1/2 dada...